شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##این#خودروها#ورود#کشور#ندارند

این خودروها حق ورود به کشور را ندارند

خودرو این خودروها حق ورود به کشور را ندارند

ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: خودروی برقی و بنزینی آمریکایی اجازه ورود ندارد چرا که هر محدودیت برندی که برای بنزینی باشد برای برقی هم است.

واردات خودروهای برقی دارای مزایای بسیاری است. اول از همه، خودروهای برقی به عنوان یک گزینه پاک‌تر و سبزتر معرفی می‌شوند، زیرا هیچ انتشار گازهای گلخانه‌ای و هیچ صدای مزاحمی توسط این نوع خودروها ایجاد نمی‌شود. از طرفی، با افزایش توانایی تولید انرژی پاک و توسعه شبکه‌های شارژ سریع، استفاده از خودروهای برقی به‌صورت مستمر در حال افزایش است. علاوه بر این، واردات خودروهای برقی می‌تواند به کاهش وابستگی به منابع انرژی فسیلی و کاهش آلودگی هوا کمک کند. در نهایت، بهره‌وری انرژی بیشتری نیز به وجود می‌آید زیرا خودروهای برقی به صورت معمول از انرژی بهینه‌تری استفاده می‌کنند

با این حال مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت در گفتگویی گفت: امکان واردات خودروی برقی و بنزینی به صورت کلی، برای خودروهای آمریکایی وجود ندارد و طبق ابلاغیه هر خودرویی با هر قیمتی جز برند امریکایی منع ورود ندارد.

او گفت: خودروهای دیگر منعی برای ورود ندارند و می توانند وارد شوند.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: از سوی دیگر طبق این مصوبه، خوروهای برقی می‌توانند به لحاظ قیمتی بسیار رقابتی باشند و خودروهای با کیفیت امکان ورود خواهند داشت.