شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت پپه

تحلیل تکنیکال پپه / قورباغه دوباره به روزهای اوج بازمی گردد؟

در ۱۱ ژانویه، قیمت میم کوین پپه (PEPE) تا ۰.۰۰۰۰۰۱۴۹ دلار افزایش یافت، اما در ۱۲ ژانویه به ۰.۰۰۰۰۰۱۱ دلار بازگشت. این ریزش حاکی از حضور خرس‌ها در بازار بود که مانع از لمس مجدد سطح مقاومتی مهم ۰.۰۰۰۰۰۱۵ دلار توسط پپه شد.

پپه نوعی توکن ضد‌تورمی بوده که بر بستر اتریوم ایجاد شده است. این ارز دیجیتال به‌عنوان ادای احترام به میم اینترنتی Pepe the Frog ساخته شده توسط Matt Furie، ایجاد شده است. در‌واقع این پروژه با مشاهده محبوبیت میم‌کوین‌هایی مانند شیبا و دوج کوین، پا به این عرضه گذاشت و و هدف آن تبدیل شدن به ارز دیجیتالی پیشرو مبتنی بر میم است. رشد انفجاری این ارز دیجیتال در می ۲۰۲۳، باعث رسیدن ارزش بازار آن به بیش از ۱/۶ میلیون دلار گردید. پس از آن بسیاری از افراد عضوی از جامعه این میم‌کوین شدند.

هدف PEPE با اجرای سیاست‌ عدم مالیات، سیستم توزیع مجدد که به نفع سهامداران بلندمدت است و مکانیسم سوزاندن سکه‌ها برای حفظ کمبود سکه، جذب جامعه کریپتو است.

اکوسیستم این شبکه روز‌به‌روز در حال گسترش بوده و دو هفته پس از عرضه اولیه سکه‌ها، ۶۵‌هزار‌ نفر، عضو جامعه این ارز دیجیتال شدند. علاوه بر این، گروه تلگرامی آن بیش از ۲۵۰۰۰ دنبال‌کننده و توئیتر آن که در ماه آوریل ایجاد شد، بیش از ۱۳۳۰۰۰ دنبال‌کننده دارد.

وب سایت رسمی این پروژه، یعنی PEPE.VIP، به عنوان یک مرجع برای جامعه PEPE عمل می کند. کاربران می‌توانند به کلکسیون‌های دیجیتالی انحصاری، مانند میم‌های کمیاب و هنر دیجیتال دسترسی داشته باشند و به افزایش ارزش دارایی دیجیتال بپردازند.

در ۱۱ ژانویه، قیمت میم کوین پپه (PEPE) تا ۰.۰۰۰۰۰۱۴۹ دلار افزایش یافت، اما در ۱۲ ژانویه به ۰.۰۰۰۰۰۱۱ دلار بازگشت. این ریزش حاکی از حضور خرس‌ها در بازار بود که مانع از لمس مجدد سطح مقاومتی مهم ۰.۰۰۰۰۰۱۵ دلار توسط پپه شد.

در حالی که تایید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین (BTC) می‌توانست محرکی برای پپه در رسیدن به اوج‌های قیمتی جدید باشد، اما اصلاح شدید در بازار ارزهای دیجیتال، جلوی جهش PEPE را برای رشد بیشتر گرفت.

به گفته تحلیلگران، برای اینکه پپه بتواند دوباره افزایش قیمت را تجربه کند، باید بلاک‌های سفارش صعودی و موقعیت‌های خرید زیادی وارد بازار شوند. در این صورت، پپه می‌تواند در روزهای آتی ۵ درصد افزایش را تجربه کند.

از منظر تکنیکال، با بررسی شاخص جریان پول چایکین (CMF) متوجه می‌شویم که روند قیمتی پپه نزولی است. CMF به ۰.۰۷ رسیده، اما هنوز وارد قلمرو منفی نشده است.

در واقع، سطح قیمتی ۰.۰۰۰۰۰۱۲ دلار می‌تواند به عنوان یک سطح حمایتی در نظر گرفته شود. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) در سطوح نزدیک به خنثی قرار دارد و اگر فشار فروش تشدید شود، این شاخص نیز نزولی خواهد شد.

pepe-price-analysis-can-the-price-ride-back-to-0-0000015

از سوی دیگر، تقاضا برای PEPE در بازار مشتقات کاهش یافته که با افت سود باز (OI) و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن مشهود است. کاهش سود باز حاکی از تضعیف روند صعودی پپه است و می‌تواند نشان‌دهنده کاهش علاقه یا مشارکت سرمایه‌گذاران در بازار PEPE باشد.

با وجود کاهش سود باز، فاندینگ ریت شروع به افزایش کرده که می‌توان از آن به عنوان یک محرک صعودی نام برد. در حال حاضر، فاندینگ ریت پپه در ۰.۱۱ درصد قرار دارد که به این معنی است که در مقایسه با قیمت اسپات، PEPE با قیمت‌های بالاتری معامله می‌شود.

در واقع، خریداران به قوت خود باقی مانده‌اند، اما هنوز سودی نصیبشان نشده است. با همه این تفاسیر، قیمت پپه می‌تواند در نهایت به سطح ۰.۰۰۰۰۰۱۵ دلار برسد.

 

منبع: رمزارز نیوز