شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت اتریوم

نهنگ اتریوم از خواب پرید / قیمت صعودی می شود یا نزولی؟

یک آدرس اتریوم که برای مدتی طولانی غیرفعال بود و مقدار قابل توجهی ETH را در خود نگه می‌داشت، اخیراً فعال شده است. بنا بر گزارش Whale Alert، این آدرس اتریوم که حاوی ۲۰۰ ETH معادل ۵۰۶۱۴۰ دلار است، پس از هشت سال و نیم غیرفعال بودن، دوباره آغاز به کار کرده است.

اقتصاد نهنگ اتریوم از خواب پرید / قیمت صعودی می شود یا نزولی؟

امروزه واسطه‌ها همه جا هستند. در پشت صحنه، آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا انواع فعالیت‌های دیجیتالی را انجام دهیم. برای مثال جی میل به ما کمک می‌کند تا ایمیل ارسال کنیم. این بدان معناست که داده‌های شخصی و اطلاعات مالی ما تا حد زیادی در رایانه‌های دیگران – در سرویس‌های ابری و سرورهای متعلق به شرکت‌هایی مانند گوگل – ذخیره می‌شوند. حتی این مقاله نیز بر روی سروری که کنترل آن در اختیار شخص ثالثی است، ذخیره می‌شود. بنا به ادعای طرفداران تمرکززدایی، این ساختار می‌تواند مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر روی اطلاعات و داده‌های خود دارند و فرصت‌هایی برای اعمال سانسور ایجاد می‌شود.

ایده اتریوم این است که نحوه کار اپلیکیشن‌ها را در اینترنت امروزی تغییر دهد و با جایگزین کردن واسطه‌ها با قرارداد هوشمند (Smart Contract) که قوانین را به طور خودکار اجرا می‌کنند، کنترل بیشتری به کاربران بدهد و نقش واسطه‌ها را از بین ببرد.

اتریوم از فناوری موسوم به بلاک چین (Blockchain) استفاده می‌کند. بلاک چین اتریوم دفتر کل دیجیتالی است که در آن اتر (ETH) را می‌توان به طور ایمن ذخیره و مبادله کرد. همچنین می‌توان در آن اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) را از طریق نوعی پروتکل کامپیوتری معروف به قراردادهای هوشمند ایجاد و توسعه داد. این شبکه برای عملکرد صحیح خود از قراردادهای هوشمند، الگوریتم اثبات کار، اثبات سهام و اتریوم ۲.۰ استفاده می‌کند.

قرارداد هوشمند پروتکل رایانه‌ای است که در راستای تأیید دیجیتالی، اجرا، تسهیل انجام و مذاکره یک قرارداد، بدون وجود اشخاص ثالث عمل می‌کند. این‌گونه است که کاربران یا افراد مختلف می‌توانند دور هم جمع شوند و برنامه‌ها و خدمات را بر روی یک پلتفرم غیرمتمرکز ایجاد کنند، بدون اینکه نیازی به یک مرجع رسمی برای مدیریت فرایند باشد. این موضوع یک راه کارآمد و مطمئن برای همکاری است.

یک آدرس اتریوم که برای مدتی طولانی غیرفعال بود و مقدار قابل توجهی ETH را در خود نگه می‌داشت، اخیراً فعال شده است. بنا بر گزارش Whale Alert، این آدرس اتریوم که حاوی ۲۰۰ ETH معادل ۵۰۶۱۴۰ دلار است، پس از هشت سال و نیم غیرفعال بودن، دوباره آغاز به کار کرده است.

فعال‌ شدن مجدد آدرس‌هایی که برای مدت‌ها غیرفعال بوده‌اند، باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های زیادی در بازار رمزارزها می‌شود. این اتفاق اغلب به سرمایه‌گذارانی مرتبط است که قبلا به استخراج یا خرید ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم پرداخته‌اند.

فعال‌ شدن مجدد آدرس مذکور یک اتفاق جدید نیست. در دسامبر ۲۰۲۳، یک آدرس دیگر که حاوی ۱۱۶۴۰ ETH بود، پس از ۸.۴ سال غیرفعال بودن، دوباره فعال شد.

در اکتبر و سپتامبر همان سال نیز، آدرس‌هایی که به ترتیب دارای ۲۰۰۰ و ۲۰۰ اتریوم بودند، پس از ۸ سال غیرفعال بودن، دوباره فعال شدند. این اتفاقات به یک الگویی اشاره می‌کنند که در آن سرمایه‌گذاران، ممکن است سرمایه‌گذاری‌های خود را دوباره ارزیابی کنند یا تصمیم بگیرند که دارایی‌های خود را بفروشند.

فعال‌ شدن دوباره این آدرس‌های غیرفعال در زمانی رخ می‌دهد که روند قیمتی اتریوم بی‌ثبات است. در حال حاضر، اتریوم با قیمت ۲۵۲۸.۷۵ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افت جزئی ۰.۷ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است.

با وجود نوسانات جزئی، ارزش بازار اتریوم به محدوده ۳۰۴ میلیارد دلار نزدیک شده و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

منبع: رمزارز نیوز