شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پیش#بینی#ریپل#XRP#رکورد#زند؟

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ریپل

پیش بینی قیمت ریپل / XRP رکورد می زند؟

ارز دیجیتال ریپل با وجود پیروزی‌های اخیر خود در دعوای حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، از نوامبر ۲۰۲۳ در حدود ۰.۶ دلار معامله شده است. در همین راستا، دیگر خبری از انتشار ۱ میلیارد توکنی XRP در روز اول هر ماه نیست. در واقع، ریپل ۸۰ درصد (۸۰۰ میلیون) از توکن‌ها را در صندوق امانی خود نگه داشته و تنها ۲۰ درصد (۲۰۰ میلیون) باقی‌مانده را در بازار عرضه می‌کند.

اقتصاد پیش بینی قیمت ریپل / XRP رکورد می زند؟
ریپل نوعی سیستم تسویه و شبکه مبادله ارز است که توسط شرکت فناوری ریپل لبز ساخته شد. رمز ارز بومی این سیستم XRP نام دارد. در ابتدا و برای شروع بهتر است بدانید که «ریپل» (Ripple) با نماد XRP با وجود تفاوت‌هایش نسبت به بیت کوین و اتریوم، یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود.

در ابتدا و برای شروع بهتر است بدانید که «ریپل» (Ripple) با نماد XRP با وجود تفاوت‌هایش نسبت به بیت کوین و اتریوم، یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود. ارز دیجیتال ریپل در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کرد، اما جالب است بدانید که ایده‌ اصلی پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ ارائه شد.

بنیان‌گذاران ریپل «کریس لارسن» (Chris Larsen) و «جد مک کالب» (Jed McCaleb) نام دارند. تحلیل‌گران انجام معاملات در شبکه‌ اختصاصی ریپل را دلیل اصلی محبوبیت این ارز دیجیتال می‌دانند. اما منظور از شبکه‌ اختصاصی چیست؟ در حقیقت بنیان‌گذاران ریپل با به‌کارگیری تکنولوژی «بلاک چین» (Blockchain) و اعمال تغییراتی در نحوه‌ عملکرد آن شبکه‌ اختصاصی ریپل را طراحی کرده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید تراکنش‌ها و معاملات شما در شبکه‌ بیت کوین با انجام فرایند استخراج کنترل و مدیریت می‌شوند. به بیان ساده‌تر، هر تراکنش بعد از تأیید «استخراج‌کننده» یا ماینر (Miner) در پایگاه داده‌ی بلاک چین به ثبت می‌رسد و در نهایت سیستم امنیتی شبکه را تقویت می‌کنند.

سازندگان ریپل مسائلی مانند زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها و هزینه‌ برق را به‌عنوان مشکلات اصلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن می‌شناسند. همین موضوع باعث شده تا چندین سازمان مشخص را برای نظارت بر روی تراکنش‌ها تعیین کنند. در حقیقت این رویکرد به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه طراحی شده است.

بنابراین تمام معاملات XRP، در شبکه‌ اختصاصی ریپل صورت می‌گیرد. در حقیقت خدمات شبکه‌ ریپل متعلق به بانک‌ها و سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است.

ارز دیجیتال ریپل با وجود پیروزی‌های اخیر خود در دعوای حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، از نوامبر ۲۰۲۳ در حدود ۰.۶ دلار معامله شده است. در همین راستا، دیگر خبری از انتشار ۱ میلیارد توکنی XRP در روز اول هر ماه نیست. در واقع، ریپل ۸۰ درصد (۸۰۰ میلیون) از توکن‌ها را در صندوق امانی خود نگه داشته و تنها ۲۰ درصد (۲۰۰ میلیون) باقی‌مانده را در بازار عرضه می‌کند.

در همین حال، بسیاری از علاقه‌مندان معتقدند که فروش ماهانه صدها میلیون ریپل در بازارهای ثانویه مانع از شکستن سطح مقاومت ۰.۶ دلاری این ارز دیجیتال شده است. در مقابل، چندین تحلیلگر این فرضیات را رد کرده و تأکید دارند که قدرت عرضه و تقاضا، حرکت قیمت ریپل را تعیین می‌کنند.

در حال حاضر، نمودار XRP/USDT نشان می‌دهد که این رمزارز بین میانگین متحرک نمایی (EMA) ۵۰ و ۱۰۰ روزه در نوسان است. از لحاظ تاریخی، این میانگین‌ها به عنوان شاخص‌های قدرت صعودی عمل می‌کنند. به‌طور خاص، EMA ۵۰ روزه به‌طور مداوم حمایت اصلی را ارائه کرده، به‌طوری که قیمت XRP چندین بار از این خط جهش کرده که نشان از علاقه شدید خریداران به XRP دارد. این علاقه می‌تواند به ریپل کمک کند تا از سطح مقاومت ۰.۶ دلاری عبور کرده و این در صورتی حادث می‌شود که برگشت مجدد قیمت در هر بار، مقاومت بالاسری را تضعیف کند.

علاوه بر این، نمودار XRP یک مثلث نزولی و نیز شکل‌گیری یک مثلث متقارن را نشان می‌دهد. این دو خط روند نمایانگر آن است که ریپل می‌تواند برای یک حرکت تعیین‌کننده آماده شود.

در این میان، ترکیبی از افزایش حجم معاملات و یک بریک آوت بزرگ می‌تواند XRP را از سطح مقاومت ۰.۶ دلار فراتر ببرد. جالب اینجاست که با پیروی این ارز دیجیتال از ساختار مثلث متقارن، احتمال بریک آوت به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در همین حال، به لحاظ تاریخی، XRP سابقه‌ای طولانی در غلبه بر سطوح مقاومت قابل توجه در طول ریکاوری قیمت خود دارد و می‌تواند همان الگو را در شرایط فعلی هم تکرار کند.

در نهایت، این امر مزایای روانی مهمی را برای XRP ارائه می‌دهد که می‌تواند به آن در عبور از سطح مقاومتی ۰.۶ دلار کمک کند.

 

منبع: رمزارز نیوز