شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#روحانی#مجلس خبرگان#ایران#رهبر انقلاب

امروز رهبری تنهاتر از حضرت علی و سیدالشهدا هستند/ بعید است از روحانی حمایت کنیم/ با سرلیستی اعرافی در مجلس خبرگان حضور خواهیم داشت

امروز رهبری تنهاتر از حضرت علی و سیدالشهدا هستند/ بعید است از روحانی حمایت کنیم/ با سرلیستی اعرافی در مجلس خبرگان حضور خواهیم داشت

ایلنا نوشت: دبیرکل جهادگران ایران اسلامی تاکید کرد: درباره فرمایشات رهبری، افرادی بودند که رهبر انقلاب گفتند این کار را انجام دهید اما کار دیگری انجام دادند و در رد صلاحیت‌ها، فرمایش رهبری عملیاتی نشد.

وهاب عزیزی، دبیرکل جهادگران ایران اسلامی، عصر امروز در نشستی خبری گفت: امسال این دور از انتخابات در فضای سرد و یخبندان قرار دارد. با توجه به فرمان آتش به اختیار رهبری، ما وارد فضای انتخابات شدیم و تصمیم گرفتیم به فضای انتخابات گرما ببخشیم.

وی ادامه داد: چیزی که در کشور ما دردناک است این است که امروز رهبر انقلاب تنهاتر از حضرت علی(ع) و سیدالشهدا(س) هستند. درباره فرمایشات رهبری، افرادی بودند که رهبر انقلاب گفتند این کار را انجام دهید اما کار دیگری انجام دادند و در رد صلاحیت‌ها، فرمایش رهبری عملیاتی نشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه رهبری چهار اصل انتخابات را مد نظر قرار دادند اما دولت و مجلس فرصت را سوزاندند، اظهار کرد: شورای نگهبان فرصت خیلی کمی دارد اما اگر با توجه به فضای سرد انتخابات در تایید صلاحیت‌ها مقدار فضای بازتری را ببیند و تایید صلاحیت‌های بیشتری انجام دهد، اعتماد جامعه بیشتر خواهد شد.

به گفته عزیزی، جریانات سیاسی از نامزدها حمایت کنند تا شور انتخاباتی در کشور به وجود بیاید. کسی که وارد انتخابات شده با همه وجود و آبرو وارد انتخابات شده است. مردم نسبت انتخابات سرد هستند و جریان سیاسی باید بیایند و به مردم کمک کنند.

وی با بیان اینکه ما برای انتخابات تصمیم گرفتیم با شعار تحول اقتصادی و اجتماعی وارد انتخابات شویم، تصریح کرد: کشور نیاز به تحول دارد و تحول، حلقه مفقوده نیازهای اجتماعی است. ما می‌خواهیم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روحیه جهادی خودمان را نشان داده و در هر دو حوزه، می‌خواهیم لیست انتخاباتی داشته باشیم.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی با بیان اینکه از حجت‌الاسلام علیرضا اعرافی دعوت کردیم تا در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کنند، خاطرنشان کرد: در تهران با سرلیستی اعرافی در مجلس خبرگان حضور خواهیم داشت و درباره انتخابات مجلس شورای بعد از مشخص شدن نتایج صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به جمع‌بندی خواهیم رسید.

عزیزی با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری اهمیت بیشتری نسبت به مجلس شورای اسلامی دارد، ابراز داشت: با جمع‌بندی اتفاقات اخیر و اتفاقاتی که ممکن است، رخ دهد می‌خواهیم مجلس خبرگان را رقابتی‌تر کنیم و در تهران برای خبرگان، لیست خواهیم داشت. در شهرستان‌ها هم از نامزدهای ارزشی و ولایتمدار حمایت خواهیم کرد و دو لیست موازی خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه شرکت کردن در انتخابات تنها راه حل مشکلات است، بیان کرد: مردم بدانند اگر کشور می‌خواهد توسعه پیدا کند، تنها راه، صندوق رای است. از مردم می‌خواهیم فضا را پر شور کنند و از وزارت کشور می‌خواهیم زمینه حضور نیروهای آتش به اختیار را فراهم کنند تا فضای انتخابات پرشور کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره تشکل متبوع خویش نیز یادآور شد: جبهه جهادگران، یک مکتب سیاسی است و فراتر از جبهه یا حزب می‌خواهد آتش به اختیار فعالیت کند و از مردم می‌خواهند بسیج‌وار در انتخابات فعالیت کنند. ما می‌خواهیم با فرمان آتش به اختیار کارهایی که بر زمین مانده است را اجرایی کنیم.

عزیزی اضافه کرد: آنهایی که باید حرف رهبری را بشنوند، نشنیدند. این افراد خموده بوده و حال تحرک ندارند. افرادی هستند که در کنار رهبری بوده، فرمان رهبری را می‌شنوند اما عمل نمی‌کنند.

وی درباره ائتلاف با سایر جریان سیاسی اصولگرا عنوان کرد: سعی‌مان این است که با مردم ائتلاف کنیم. شاید از قالیباف حمایت کنیم و در تلاشیم با ایشان همکاری کنیم. اما در حوزه انتخابات مجلس خبرگان بعید است از روحانی حمایت کنیم.

دبیرکل جهادگران ایران اسلامی با بیان اینکه ما در ایران احزاب واقعی نداریم، گفت: افراد وابسته به حزب هم وابسته به شخصی در قدرت هستند. احزاب ما ترسو، شب انتتخاباتی هستند و مسیری را که می‌روند، از مردم جدا بوده و در مسیر مردم نیستند. یکسری منافع تعریف کردند که بر اساس آن فعالیت می‌کنند.

عزیزی با بیان اینکه احزاب‌ امروز، فامیلی و بر اساس اشتراکات اقتصادی برای کسب قدرت فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: احزاب برای اداره کشور و انتخابات برنامه ندارند. بنابراین لازم هست که فضا را عوض کنیم. انقلاب ما نیاز به یک انقلاب در درون خود دارد. دولت برای آنکه بخواهد کشور را اداره کند، از مردم می‌خورد.

وی با بیان اینکه دولت نیاز به بازفکری و ریزش دارد، تصریح کرد: نیاز است فضا را به اوایل انقلاب بازگردانیم. نماینده ما چه ضرورتی دارد که محافظ داشته باشد. نماینده‌ای که محافظ داشته باشد، نماینده مردم نیست. نماینده مردم نیاز به محافظ نیاز به مشاور، خانه و ماشین سازمانی ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم رویکرد ضد فساد که شعار آن را داد، عمل کرد؟ خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم بدون رقابت شکل گرفت و افرادی که وارد مجلس شدند، افراد بی سروصدا و کارمندانی بودند که در برابر فسادهایی مانند چای دبش ساکت بودند.

به گفته عزیزی، رهبر انقلاب آبادانی و آرامش را برای کشور و مردم می‌خواهند اما یک فاصله‌ای بین مردم و رهبری توسط افرادی که امروز بر سرکار هستند، ایحاد شده که نتوانستند خواسته‌های مردم و رهبری را اجرایی کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه جریان اصولگرایی از افراد تندرو پر شده است که باید در برابر این تندروی مقابله صورت بگیرد که اگر این اتفاق رخ ندهد اصولگرایان داخل خود را خواهد خورد.

۲۱۹۲۱۵