شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#تهران#یمن

آبزرور: ایران قدرت برتر خاورمیانه است نه آمریکا و متحدانش/ سه هدف اصلی در سیاست خارجی تهران

آبزرور: ایران قدرت برتر خاورمیانه است نه آمریکا و متحدانش/ سه هدف اصلی در سیاست خارجی تهران

ایرنا نوشت: روزنامه آبزرور در مقاله ای حملات اخیر واشنگتن و لندن به یمن را نشاندهنده نقطه عطفی در شکست های مداوم غرب در خاورمیانه و عیان شدن دست برتر ایران در این منطقه دانست.

مقاله نویس این روزنامه انگلیسی نوشت: حملات هوایی تحت هدایت آمریکا به شبه‌نظامیان در یمن نقطه عطف ناامیدکننده دیگری در مسیر طولانی شکست‌ های سیاسی غرب در خاورمیانه است که مهمترین و دامنه‌دارترین آن ناکامی ده ها ساله در حل‌وفصل مناقشه اسرائیل و فلسطین است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، افکار جهانی (و بیشتر آمریکایی ها) را با تعهد شتابزده به حمایت بی قید و شرط از اسرائیل و وتو کردن طرح های آتش بس سازمان ملل، بیگانه کرد. سیاست او در خاورمیانه منسوخ و بیگانه با واقعیتهاست. آمریکا هرگز در جهان عرب محبوبیتی نداشت و به عنوان یک شر ضروری تحمل می شد. اما دیگر اینگونه نیست. ایران زمام امور را در دست گرفته است.

در این گزارش آبزرور ادعا شد: جمهوری اسلامی سه هدف اصلی در سیاست خارجی دارد: بیرون راندن آمریکا از خاورمیانه. حفظ برتری منطقه ای و تقویت اتحاد با چین و روسیه. نابودی اسرائیل، چهارمین هدف است.

تهران یک ائتلاف از نیروهای هم اندیش را تشکیل داده و آن را از راه دور برای کنار زدن آمریکا کنترل می کند. بمباران پایگاه های یمنی ها این واقعیت را تغییر نخواهد داد و به احتمال زیاد بر آتش روایت مقاومت ضد غربی و ضد اسرائیلی تهران در سراسر منطقه خواهد دمید.

ایران پس از ۴۵ سال تلاش اکنون به قدرت اصلی منطقه تبدیل شده است. تحریم، طرد و تهدید تهران جواب نداده است. آمریکا، انگلیس و اسرائیل با یک رقیب رعب آور روبرو هستند که (به همراه روسیه و چین) بخشی از یک اتحاد سه گانه جهانی بوده و توسط شبه نظامیان قدرتمند و قدرت اقتصادی حمایت می شود. برای اجتناب از یک درگیری گسترده‌ تر به یک رویکرد دیپلماتیک تازه داریم.

311311