شهر خبر

اسرائیل باید بهای سیاسی بپردازد/ تل‌آویو دو گزینه بیشتر ندارد

اسرائیل باید بهای سیاسی بپردازد/ تل‌آویو دو گزینه بیشتر ندارد

ایسنا نوشت: رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در سخنانی اذعان کرد که رژیم اشغالگر با ادامه جنگ قادر به تحقق اهداف تعیین شده نیست و در شرایط فعلی تنها ۲ گزینه پیش‌روی آن وجود دارد که انتخاب هر یک از آنها هزینه سیاسی برای تل‌آویو خواهد داشت.

«تامر هایمن» رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و رئیس موسسه تحقیقات امنیتی این رژیم در این باره گفت: در حالی که جنگ غزه به روز صدم خود رسیده است، اسرائیل وارد یک مقطع حساس شده و گزینه‌های سطح سیاسی آن به دو گزینه محدود می‌شود.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، وی گفت: رهبری اسرائیل باید میان یک معامله برای تبادل اسرا و یا یک توافق جامع‌تر که شامل یک «فرایند صلح» با تشکیلات خودگردان فلسطین است، یکی را انتخاب کند.

هایمن ادامه داد: این معضل سیاسی شده است و پس از صد روز جنگ، حماس نابود نشده و بنابراین اسرائیل باید همه اینها را رها کند و به یک معامله برای تبادل اسرا با میانجیگری قطر روی بیاورد که منجر به پایان جنگ می‌شود، بهای این گزینه این است که حماس فرصتی برای ادامه مدیریت و اداره نوار غزه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: گزینه دوم رفتن به یک معامله منطقه‌ای با میانجیگری آمریکا با عربستان سعودی است. در این مورد نیز جنگ از طریق تبادل اسرا پایان می‌یابد، اما بهای آن توافق اسرائیل درچارچوب یک روند سیاسی با تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

هایمن معتقد است که کابینه رژیم صهیونیستی باید یکی از دو گزینه مذکور را انتخاب کند؛ چراکه ادامه جنگ منجر به دستیابی به اهداف جنگ ازجمله بازگردان اسرای صهیونیست نخواهد شد.

خانواده‌های اسرای صهیونیست و حامیان آنها کابینه نتانیاهو را برای توقف جنگ تحت فشار قرار داده و علاوه بر آن اختلافات شدیدی میان اعضای کابینه جنگ شکل گرفته و درخواست‌ها برای کناره گیری نتانیاهو از سمتش بالا گرفته است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام مقاومت مغایرت دارد.

311311