شهر خبر

اختصاصی گسترش نیوز؛

ارزش مالی پروژه های شهرداری مشخص شد / کم کاری های گذشته را جبران کردیم

علیرضا زاکانی، شهردار تهران درحاشیه برگزاری دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران درباره اقدامات انجام شده شهرداری تهران، توضیحاتی را ارائه داد.

اقتصاد ارزش مالی پروژه های شهرداری مشخص شد / کم کاری های گذشته را جبران کردیم

زاکانی در ارتباط با پویش شنبه های امید و افتخار گفت: از ابتدای سال گذشته  طرحی در دستور کار قرار گرفت که قرار شد یک روز در هفته، پروژه های تاتمام و در دست اقدام شهرداری را به صورت مستمر افتتاح کنیم و با تامین مالی و برنامه ریزی بتوانیم در مسیر موفقیت حرکت کنیم.

وی گفت: با انجام این پروژه ها، سعی بر این داشتیم تا شکاف بی عدالتی در شهر کاهش پیدا کند و همچنین عقب افتادگی پروژه ها به سرانجام‌ برسد و انچه مردم می خواهند در دسترس باشد تا شهروندان بتوانند در شهر یک احساس آسودگی داشته باشند. پروژه های از قبل مانده در دستور کار قرار گرفت و توانستیم پروژه های بسیاری را در راه خدمت به مردم انجام دهیم.

وی ادامه داد: سعی بر این داشتیم که پروژه ها را شفاف پیش ببریم تا نگاه به شورا و مدیریت شهری نگاهی از منظر خدمت صادقانه، پیگیرانه و عالمانه بر اساس بیانات رهبری باشد. سعی داشتیم که کم کاری های گذشته با این نگاه جبران شود و در همین راستا برنامه ریزی دقیق و فکورانه برای استمرار موضوع صورت گرفت و برای هریک از این پروژه ها چه پیگیری هایی که انجام نشد.

شهردار تهران گفت:  ۳۲۸.۲ همت ارزش مالی کل پروژه های این رویداد است که ۷۷.۲ همت از این اعتبارات به غیر از مسکن است. این ۹۰ پروژه در ۸۲۰ نقطه دنبال شد و این افتخاری برای ما به سبب خدمت به مردم و امیدی برای خدمتگزاری به آنها بود.

وی افزود: ۶ همت از این رقم به پروژه های پیش از مدیریت شهری دوره ششم تا شهریورماه سال ۱۴۰۰ مربوط بود و مابقی به دوره جدید اختصاص داشت.

زاکانی گفت: این اقدامات بدون عنایت و حمایت ویژه شورا و مسئولان و همچنین  عنایت مردم امکان پدیر نبود، اما توانستیم این گام بزرگ را برداریم تا ایده های بزرگتری برای شهر دنبال کنیم. امید داریم حرکات جدی صورت گرفته روز به روز تجلی پیدا کند و بتوانیم خدمت رسانی کنیم.