شهر خبر

برخی از نشانه های ظهور ممکن است تغییر کنند حتی اگر حدیث متواتر باشند!

برخی از نشانه های ظهور ممکن است تغییر کنند حتی اگر حدیث متواتر باشند!

مبلغ نوشت: در بخشی از کتاب «سفیانی و نشانه های ظهور» که توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده است، آمده: « در اینجا مناسب دیدیم به بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد، اشاره کنیم؛ هرچند این اخبار ممکن است سند درستی داشته باشند یا حتی متواتر هم باشند.»

به گزارش کتاب «سفیانی و نشانه‌های ظهور» نوشته محمد فقیه به تازگی با ترجمه سید شاهپور حسینی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

مساله بشارت‌ها و نشانه‌های ظهور، سنتی است که در زمان همه پیامبران و در میان تمامی امت‌ها رایج بوده و پیش از ظهور تمامی پیامبران، نشانه‌هایی درباره ظهور یا نزدیکی ظهورشان در میان مردم وجود داشته است. این نشانه‌ها و بشارت‌ها، در حقیقت ستاره‌ها و پرتوهایی هستند که حق‌جویان را راهنمایی می‌کنند و نوید نزدیکی فرج را به آن‌ها می‌دهند.

از مهم‌ترین فایده‌های وجود این‌نشانه‌ها، جلوگیری از رخنه حس ناامیدی در دل منتظران و شکیبایان، و همچنین جلوگیری از پیمودن راه باطل است. اما در این میان برخی از فتنه‌جویان و فریبکاران با کارها و گفته‌هایشان، به سلب ایمان از مردم تصمیم گرفته‌اند و ایشان نشانه‌ها و علامت‌های دروغین و جعلی را در جهت اهداف و خواسته‌های مذهب فاسد خود آورده‌اند.

نویسنده این کتاب تلاش کرده مطالبی را با سندهای معتبر ارایه دهد، بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد، را بیان کند تا ضمن رو کردن دست فریبکاران و جاعلان، کمکی باشد برای ضعیفان و مسکینان و درماندگان تا حق برایشان آشکار و راه برایشان روشن شود تا بتوانند در خط و صراط مستقیم بمانند و بهشت پرنعمت را از آنِ خود سازند.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

برخی از به ظاهر پژوهشگران بیچاره و درمانده، نشانه‌های درست و نادرست را باهم درآمیخته، این راه را کورکورانه می‌پیماند و به گمان خود برحقاند و کاری نیک انجام می‌دهند. در اینجا مناسب دیدیم برای این اشخاص و امثال ایشان، مطالبی را که با سندهای معتبر اثبات می‌شود، بیان، و به بشارت‌هایی که ناگزیر اتفاق می‌افتد و نشانه‌هایی که ممکن است تغییر کند و اتفاق نیفتد، اشاره کنیم؛ هرچند این اخبار ممکن است سند درستی داشته باشند یا حتی متواتر هم باشند.

این کتاب با ۱۹۲ صفحه و قیمت ۹۵ هزار تومان عرضه شده است.

مهر