شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

قیمت گاز و برق صعودی شد / اعلام بخشودگی جرایم مالیاتی برای این افراد

اقتصاد قیمت گاز و برق صعودی شد / اعلام بخشودگی جرایم مالیاتی برای این افراد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۱۴ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۲۴ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

اپل تیمی متشکل از ۱۲۱ نفر را که روی هوش مصنوعی کار می‌کنند در سن دیگو تعطیل می‌کند و این بدان معناست که بسیاری از کارمندان آنجا ممکن است شغل خود را از دست بدهند. اپل به کارمندان خود اطلاع داد که تا پایان فوریه فرصت دارند تصمیم بگیرند که آیا جابه‌جا می‌شوند یاخیر. اگر تصمیم به نقل مکان نکنند، در ۲۶ آوریل رها خواهند شد. این تیم که دفاتری در چین، هند، ایرلند و اسپانیا دارد، با گوش دادن به سوالات کاربران و بررسی اینکه آیا siri (دستیار هوشمند اپل) آنها را درست فهمیده و پاسخ داده است، روی بهبود siri کار می‌کند. کریستین دی فیلیپو، یکی از رهبران ارشد تیم هوش مصنوعی اپل، تصمیم به تعطیلی گروه سن دیگو را اعلام کرد.

خطوط هوایی آلاسکا در این آخر هفته شروع به بررسی دقیق برخی از هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷-۹ MAX خود کرده است. آنها ممکن است حدود ۲۰ هواپیما را بررسی کنند. این شرکت هواپیمایی همچنین اشاره کرد که بررسی‌های کیفی خود را برای هواپیماهایی که می‌خرد بهبود می‌بخشد. همچنین شروع به بررسی نحوه ساخت هواپیماهای بوئینگ و اطمینان از کیفیت خوب آنها کرده است، از جمله اینکه چگونه بر شرکت هایی که به ساخت هواپیماها کمک می‌کنند نظارت می‌کند. خطوط هوایی آلاسکا این هفته گفت‌وگوی مستقیمی با مدیرعامل و رهبران بوئینگ داشت تا در مورد چگونگی برنامه‌ریزی بوئینگ برای بهبود کیفیت هواپیماهایی که به خطوط هوایی آلاسکا تحویل می‌دهد صحبت کنند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

خودروساز برقی تسلا اعلام کرد که به‌دلیل اختلال در زنجیره تامین به دلیل حملات کشتیرانی دریای سرخ، به‌طور موقت تولید در کارخانه خود در آلمان را به مدت دو هفته متوقف می‌کند. تسلا در بیانیه‌ای در روز پنج‌شنبه گفت: «به‌دلیل کمبود قطعات، ما مجبوریم تولید خودرو در گیگابرلین را برای دوره بین ۲۹ ژانویه تا ۱۱ فوریه، به استثنای چند بخش فرعی، متوقف کنیم».این بیانیه افزود: این شرکت قصد دارد تولید خود را در ۱۲ فوریه از سر بگیرد. حملات گروه شورشی حوثی یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، شرکت‌های لجستیکی را مجبور به استفاده از مسیرهای جایگزین، افزایش نرخ حمل‌ونقل و تاخیر در تحویل کرد.

کاهش مداوم قیمت محصولات چینی، همراه با تقاضای ضعیف مصرف‌کننده، این باور را برای مردم دشوار می‌کند که سود شرکت‌ها می‌تواند بازار سهام را تقویت کند. از خودروهای برقی گرفته تا فست فود، شرکت‌ها درگیر نبرد تبلیغاتی هستند که هدف آن جذب مشتریانی است که از چشم‌اندازهای شغلی انداخته شده‌اند و شاهد رکود دائمی املاک بوده‌اند که به خلق ثروت آسیب می‌زند. قیمت‌های مصرف‌کننده برای سومین ماه متوالی در دسامبر کاهش یافت که طولانی‌ترین دوره از سال ۲۰۰۹ بود که نگرانی‌ها در مورد سود و قیمت سهام شرکت‌ها را تشدید کرد.

 

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

روز جمعه قیمت گاز طبیعی و برق در ایالات متحده به بالاترین سطح در چند سال اخیر رسید. این افزایش به دلیل هوای سرد بسیار مورد انتظار بود که منجر به تقاضای بی‌سابقه گاز برای گرمایش و کاهش عرضه گاز به دلیل یخ زدگی چاه‌ها شد. کاهش عرضه گاز در دوره افزایش تقاضا می‌تواند به سیستم‌ها در مناطق آسیب دیده، صدمه وارد کند. طوفان‌های زمستانی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ باعث خسارات گسترده و قطع برق شد تا حدی به این دلیل که بسیاری از نیروگاه‌ها فاقد سوخت کافی برای کار بودند.

تقریباً ۵ میلیون از مالیات دهندگانی که از سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ صورت حساب‌های مالیاتی پرداخت نشده دارند، از پرداخت تقریباً یک میلیارد دلار جریمه توسط سرویس درآمد داخلی (IRS) معاف خواهند شد. IRS(سازمان خدمات درامدهای داخلی امریکا) در ماه دسامبر برای مالیات دهندگانی که صورتحساب‌های مالیاتی معوق داشتند اما اخطارهای یادآور جمع آوری خودکار در طول همه گیری کرونا برای آنها ارسال نشده بود، تخفیف جریمه را اعلام کرد. اگرچه این اخطارها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ منتشر نشد، اما جریمه عدم پرداخت به مالیات‌دهندگانی که صورتحساب‌های خود را به طور کامل پرداخت نکردند تعلق گرفت.