شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال ۲۰۲۴#قیمت#پیش#بینی#مهم#ریپل#رشد#انفجاری

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت ریپل

پیش بینی مهم از قیمت ریپل / رشد انفجاری در سال ۲۰۲۴

ارز دیجیتال ریپل (XRP) موضوع پیش‌بینی‌های متعددی بوده، به گونه‌ای که برخی از تحلیلگران اوج بالای ۱۰۰ دلاری و برخی دیگر سقوط قیمت به زیر ۰.۱۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

اقتصاد پیش بینی مهم از قیمت ریپل / رشد انفجاری در سال ۲۰۲۴

در ابتدا و برای شروع بهتر است بدانید که «ریپل» (Ripple) با نماد XRP با وجود تفاوت‌هایش نسبت به بیت کوین و اتریوم، یک نوع ارز دیجیتال محسوب می‌شود. ارز دیجیتال ریپل در سال ۲۰۱۲ فعالیت خود را در بازارهای مالی آغاز کرد، اما جالب است بدانید که ایده‌ اصلی پروژه برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ ارائه شد.

بنیان‌گذاران ریپل «کریس لارسن» (Chris Larsen) و «جد مک کالب» (Jed McCaleb) نام دارند. تحلیل‌گران انجام معاملات در شبکه‌ اختصاصی ریپل را دلیل اصلی محبوبیت این ارز دیجیتال می‌دانند. اما منظور از شبکه‌ اختصاصی چیست؟ در حقیقت بنیان‌گذاران ریپل با به‌کارگیری تکنولوژی «بلاک چین» (Blockchain) و اعمال تغییراتی در نحوه‌ عملکرد آن شبکه‌ اختصاصی ریپل را طراحی کرده‌اند.

همان‌طور که می‌دانید تراکنش‌ها و معاملات شما در شبکه‌ بیت کوین با انجام فرایند استخراج کنترل و مدیریت می‌شوند. به بیان ساده‌تر، هر تراکنش بعد از تأیید «استخراج‌کننده» یا ماینر (Miner) در پایگاه داده‌ی بلاک چین به ثبت می‌رسد و در نهایت سیستم امنیتی شبکه را تقویت می‌کنند.

سازندگان ریپل مسائلی مانند زمان لازم برای انجام تراکنش‌ها و هزینه‌ برق را به‌عنوان مشکلات اصلی بیت کوین و ارزهای دیجیتال مشابه آن می‌شناسند. همین موضوع باعث شده تا چندین سازمان مشخص را برای نظارت بر روی تراکنش‌ها تعیین کنند. در حقیقت این رویکرد به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت و سرمایه طراحی شده است.

بنابراین تمام معاملات XRP، در شبکه‌ اختصاصی ریپل صورت می‌گیرد. در حقیقت خدمات شبکه‌ ریپل متعلق به بانک‌ها و سیستم‌های پرداخت بین‌المللی است.

ارز دیجیتال ریپل (XRP) موضوع پیش‌بینی‌های متعددی بوده، به گونه‌ای که برخی از تحلیلگران اوج بالای ۱۰۰ دلاری و برخی دیگر سقوط قیمت به زیر ۰.۱۰ دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

علی‌رغم ثبت جهش‌های قابل توجه قیمت در سال ۲۰۲۳ و امیدوار کردن سرمایه‌گذاران به یک روند صعودی عظیم، اخیراً XRP با مشکل مواجه شده است. بر اساس داده‌ها، این رمزارز در حال حاضر، در حدود ۰.۵۷ دلار معامله می‌شود که شاهد کاهش ۵ درصدی در ۳۰ روز گذشته بوده است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که روند منفی XRP برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت. در این راستا، یکی از تحلیلگران در پیامی اظهار داشت که XRP در ۹۰ روز آینده می‌تواند به بالاترین حد قیمتی خود یعنی ۵ دلار برسد. وی همچنین پیش‌بینی دیگری ارائه کرد که بر اساس آن ارزش این توکن ممکن است به ۲۲۰ دلار برسد.

شایان ذکر است که چنین سناریویی با توجه به سرمایه چند تریلیون دلاری که بازار XRP برای رسیدن به آن نیاز دارد، غیرمحتمل است. از دیگر تحلیل‌های ارائه‌شده نیز می‌توان به دستیابی ریپل به ۱۳.۷۲ دلار و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به بالای ۲۳ تریلیون دلار در عرض یک سال، اشاره کرد.

در همین راستا، لیندا پی.جونز بیان داشت، XRP تحت تأثیر یک سری رویدادها از جمله تسویه حساب احتمالی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SECهاوینگ بیت کوین و افزایش احتمالی پذیرش سازمانی در سال جاری خواهد بود. همچنین، طبق معیارهای آنچین، افزایش تعداد تراکنش‌های XRP در چند روز گذشته با پیش‌بینی‌های صعودی همزمان شده و این رقم از ابتدای سال جدید تاکنون به بیش از ۴ میلیون رسیده است.

علاوه بر این، ارز دیجیتال ریپل به نقطه عطف مهمی دست یافته و تعداد کیف پول‌های XRP از مرز ۵ میلیون آدرس فراتر رفته است.

با این وجود، در یک سناریوی نزولی، یکی از تحلیلگران با موضع خوشبینانه افراد فوق موافق نیست. او ادعا کرد که SEC به احتمال زیاد در پی شکایت از ریپل در مورد اینکه رمزارز مذکور، یک اوراق بهادار ثبت‌نشده است، پیروز خواهد شد که این امر منجر به سقوط شدید قیمت XRP تا ۰.۰۷ دلار می‌شود.

 

منبع: رمزارز نیوز