شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دریای سرخ#ارتش#یمن#ارتش یمن

کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ می‌رود

کشتی جنگی آلمان به دریای سرخ می‌رود

ایسنا نوشت: یک روزنامه آلمانی گزارش داد که برلین قصد دارد یک ناوچه نیروی دریایی خود را برای مقابله با حملات ارتش یمن در دریای سرخ، در ماه میلادی آینده به منطقه اعزام کند.

یک روزنامه آلمانی امروز (شنبه) گزارش داد که برلین قصد دارد با اعزام ناوچه «هسن» به دریای سرخ، به ماموریت آتی کشورهای اتحادیه اروپا در منطقه بپیوندد.

این ناوچه آلمانی به موشک‌های ضدهواپیما، سامانه تجسس راداری و بالگردهای تهاجمی مجهز بوده و تا پیش از این به مدت شش ماه در شمالگان و دریای شمال در تمرینات ناتو حضور داشت.

به گزارش این روزنامه، اتحادیه اروپا قرار است در نشست وزرای خارجه این اتحادیه در ۱۹ فوریه تصمیم نهایی خود را درباره حضور در دریای سرخ اعلام کند و ناوچه هسن نیز به این ائتلاف خواهد پیوست.

در روز دوشنبه هفته گذشته سخنگوی ارشد امور خارجه اتحادیه اروپا گفت که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا قصد دارد رایزنی‌هایی با کشورهای عضو این اتحادیه انجام داده و درباره تشکیل احتمالی ائتلاف اتحادیه اروپا در دریای سرخ گفت‌وگو کند؛ اقدامی که در واکنش به عملیات‌های یمن در دریای سرخ صورت می‌پذیرد.

در پی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انصارالله یمن اعلام کرد تمامی کشتی‌هایی را که به نحوی به رژیم صهیونیستی مرتبط هستند، در دریای سرخ هدف قرار خواهد داد و این کار تا توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان در غزه ادامه دارد.

در ۱۹ دسامبر نیز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از تشکیل ائتلافی دریایی با حضور اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، بحرین، سیشل، فرانسه، کانادا، نروژ و هلند خبر داد. یمن هشدار داد که هر کشوری به این ائتلاف بپیوندد، کشتی‌هایش در دریای سرخ در امان نخواهند بود.

310310