شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تعزیرات#حوزه

برخورد با ۱۱ مدیر متخلف دولتی با حکم تعزیرات

ایسنا: احمد اصانلو در همایش سراسری مدیران کل ستادی و استانی سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: با رسیدگی به ۱۱ پرونده در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه، تهران، البرز، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد پس از احراز مداخله مدیران دولتی در انجام این تخلف‌ها، حکم محکومیت برای آنها از جمله پرداخت جریمه نقدی و انفصال ۶ ماهه و دائم برخی از آنان در خدمات دولتی براساس قانون صادر شد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین با اشاره به اثرگذاری اجرای احکام در بازدارندگی از تخلفات، افزود: اجرای احکام اهمیت بسیار بالایی دارد و لازم است مدیران نظارت ویژه‌ای به این بخش داشته باشند تا مردم از اثربخشی سازمان آگاه شوند و متخلفان نیز با ترس از جرائم بازدارنده تخلف نکنند.

اصانلو با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی که ضابط ما هستند با سازمان تعزیرات همراهی کمی دارند، گفت: رویکرد ما در این دولت این است که اقتدار سازمانی را برگردانیم و با مدیریت قوی جایگاه تعزیرات حکومتی را به درستی تعریف و تبیین کنیم تا بتوانیم کمک مردم در شرایط اقتصادی موجود باشیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر ضرورت ادامه حضور تعزیرات حکومتی در بازار، گفت: منظور ما از حضور میدانی موثر، حضور در مراکز تولیدی و توزیعی عمده است که گشت ها، رسیدگی و اجرای احکام هدفمند و مبتنی بر اهداف باشد.

اصانلو با بیان این مطلب که مطالبه گری جایگاه این سازمان را تثبیت می‌کند، افزود: بعد دیگر حضور میدانی در بازار، رویکرد مطالبه گری است که با مشخص کردن جایگاه و وظایف سازمان و دستگاه‌های نظارتی از موضع رسیدگی به تخلفات ورود می‌کنیم و مطالبه گر باشیم.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی بهبود گشت‌های سیار، رسیدگی کمی و کیفی به پرونده‌ها، اجرای سریع پرونده‌های اجرای احکام و تکریم ارباب رجوع را از اقدامات اولویت‌دار این سازمان در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد.

در این همایش مدیران کل استانی و ستادی سازمان تعزیرات حکومتی در قالب چهار کارگروه به بررسی چالش‌های اجرای سریع و موثر احکام تعزیرات حکومتی، راهکارهای بهبود عملکرد گشت‌های سیار، چالش‌های سال ۱۴۰۳ سازمان و راهکارهای برون رفت از آن و حوزه کشف، رسیدگی و اجرای پرونده‌های مهم و ملی و راهکارهای برون رفت از آن پرداختند و گزارش این جلسات به همراه راهکارها به رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ارائه شد.