شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دهه فجر

این افراد در دهه فجر خانه دار می شوند / حل مسئله زمین ۱۲۰ هزار تهرانی

راه و مسکن این افراد در دهه فجر خانه دار می شوند / حل مسئله زمین ۱۲۰ هزار تهرانی

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان به پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده و در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

نهضت ملی مسکن، یک طرح بزرگ و گسترده در حوزه مسکن در ایران است که با هدف ارائه خدمات مسکن به شهروندان ایرانی آغاز شده است. این طرح با توجه به نیازهای رو به رشد جامعه و افزایش جمعیت شهری، به منظور تسهیل در دسترسی به مسکن برای افراد با درآمد کم و متوسط، اجرا می‌شود. این طرح شامل اقداماتی مانند ارائه تسهیلات مالی، ساخت و ساز مسکن، توسعه شهرها و روستاها، توسعه فضای سبز و ارائه خدمات مسکن به شهروندان است. این طرح با همکاری دولت، بخش خصوصی و بانک‌ها، به منظور ایجاد فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به مسکن برای تمامی اقشار جامعه ایرانی، در حال اجرا است.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در تهران به بیش از ۸۰ درصد رسیده است و به زودی این پروژه‌ها به مراحل پایانی خود می‌رسد.

وی ادامه داد: تا کنون ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در پروژه‌های مسکن ملی مسکن استان با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد همراه شده‌اند که ۲ هزار واحد آن در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه یک میلیون نفر متقاضی از استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد، ۱۶۰ هزار نفر واجد ۴ شرط قانونی بودند و تایید نهایی شدند.

جنتی اظهار کرد: همچنین زمین مورد نیاز برای ۱۲۰ هزار نفر تامین شده و عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد نیز آغاز شده است.