شهر خبر

قلعه نویی: در قبال مردم مسئولیم/ حریف ما سختکوش و دونده است

قلعه نویی: در قبال مردم مسئولیم/ حریف ما سختکوش و دونده است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل فلسطین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار مقابل فلسطین در رقابت های جام ملت های آسیا گفت: قبل از اینکه درباره بازی صحبت کنم، می‌خواهم یکی دو مطلب بگویم. خوشحالم که بازی‌ها در قطر برگزار می‌شود، چون 40 سال پیش در قطر بازی می‌کردم و خاطرات خوبی از السد و کشور خوب قطر دارم. مطمئنم این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود، چون قطر از برگزاری جام جهانی تجربه خوبی بدست آورده است و این جام ملت‌ها بهترین جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

وی افزود: در این تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد. نتایج فلسطین در دو، سه بازی گذشته نشان می‌دهد که ساختار دفاعی قوی دارند. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت‌مان می‌خواهیم وارد مسابقات شویم. تیم ما از نظر روحی - روانی و فنی که در این مدت که مسئولیت را برعهده گرفتم، بهترین شرایط را دارد و امیدوارم با بازی‌ و نتایج خوب آن چیزی که لیاقت کشور عزیزمان و مردم هست را بدست بیاوریم.

قلعه‌نویی درباره اظهارات اخیر بازیکنان تیم ملی در رابطه با اتحادی که بین تیم بوجود آمده است، گفت: فوتبالیست‌ها در قبال مردم و مملکت‌شان مسئولیتی دارند و این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند، به این خاطر از روزی که مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفتیم، بیشترین تمرکزمان این بود که تیم ملی را یکپارچه کنیم، چه داخل و چه بیرون زمین. این کار را به وسیله بازیکنان انجام دادیم و خوشبختانه بچه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسائل دیگر را کنار بگذارند و فکر و ذکرشان برای داشتن بهترین عملکرد در داخل زمین باشد. بازیکنان این مسئله را در 6،7 ماه گذشته نشان دادند و با وجود مشکلات و دغدغه‌هایی که بوده، بهترین عملکرد را نشان داده‌اند. برای فردا هم مطمئنم عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت، چون در چند اردویی که با هم بودیم بازیکنان از نظر روحی - روانی و فنی خوب بودند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که او یکبار تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را داشته و نسبت به امروز چه تغییراتی ایجاد شده است، گفت: نسبت به آن دوره‌ای که مسئولیت داشتم فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و قابل قیاس با سال 2007 نیست. در جام جهانی قبلی، اگر اشتباه نکنم سه تیم آسیایی به دور بعدی صعود کردند. تیم‌های آسیایی از نظر ساختاری خیلی پیشرفت کرده‌اند ولی ما ایران هستیم و از نظر نیروی انسانی تیم بسیار قوی بوده و لژیونرهای خوبی داریم و بازیکنان خوبی هم در لیگ بازی می‌کنند. امیدوارم نماینده شایسته برای کشورمان باشیم. تیم منسجمی داریم و بازیکنان چه بیرون و چه داخل زمین خوب و قوی هستند.

خبرنگاری از قلعه‌نویی درباره آمادگی بالای علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی و آخرین وضعیت سردار آزمون پرسید که قلعه‌نویی گفت: می‌گویند یک گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است! اگر قرار باشد تیمی مقامی بدست بیاورد چه تیم بیرونی و چه تیم درونی‌اش، همه باید در شرایط خوبی باشند. نمی‌توانید قهرمانی را با فقط یک دروازه‌بان یا هافبک یا مهاجم خوب بدست بیاورید، باید تیم منجسمی داشته باشید. دروازه‌بان هم جزو همین تیم است که نقش بسزایی دارد. سه دروازه‌بان داریم که همه آنها در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. آزمون هم سه، چهار شب پیش بازی کرد و در شرایط بازی قرار دارد. تیمی موفق است که مهره‌های تعویضی‌اش تأثیرگذار باشد که این مسئله در تیم ما وجود دارد.

وی ادامه داد: در جام جهانی قبلی دیدید که دروازه‌بان آرژانتین چقدر در قهرمانی این تیم مؤثر بود، حتی در فینال و در دقیقه 122 آن تک به تک را گرفت یا پنالتی‌ها را مهار کرد. مارتینس، دروازه‌بان آرژانتین نقش زیادی در قهرمانی داشت، بنابراین دروازه‌بان می‌تواند نقش زیادی در قهرمانی هر تیمی داشته باشد.