شهر خبر

بازار سرمایه / بورس / بازار سهام

بازار بورس تحت تاثیر جنگ / نظر کارشناسان چیست؟

توقیف نفت کش آمریکایی توسط ارتش می‌تواند کمی بر روی بازار فردا تأثیر گذار باشد و احتمال روند منفی برای بازار فردا وجود خواهد داشت و یا اگر مثبت باشد احتمال اینکه مانند روز چهارشنبه باشد بسیار کم است، از این رو در دقایق ابتدایی بازار فردا احتمال افزایش هیجان وجود دارد و احتمال منفی شدن شاخص نیز بسیار بالاست.

اقتصاد بازار بورس تحت تاثیر جنگ / نظر کارشناسان چیست؟

روز چهارشنبه شاهد یک بازار سبز و پر تقاضا بودیم، بازار با رشد ۱۴ هزار ۵۹۱ واحدی همراه بود، یکی از دلایل این موضوع رشد قیمت دلار به بالای ۵۱ هزار تومان بود که منجر به افزایش تقاضا در کلیت بازار شد.

صندوق‌های اهرمی نیز با رشد بسیار خوبی همراه بودند و اهرم رشد چهار درصدی را به ثبت رساند که اگر می‌خواستیم روز چهارشنبه بازار شنبه را پیش بینی کنیم به طور قطع یک روند مثبت را پیش بینی می‌کردیم اما روز جمعه شاهد برخی اتفاقات سیاسی بودیم که منجر شد کمی پیش بینی کردن اتفاقات آتی دستخوش تغییرات شود.

توقیف نفت کش آمریکایی توسط ارتش می‌تواند کمی بر روی بازار فردا تأثیر گذار باشد و احتمال روند منفی برای بازار فردا وجود خواهد داشت و یا اگر مثبت باشد احتمال اینکه مانند روز چهارشنبه باشد بسیار کم است، از این رو در دقایق ابتدایی بازار فردا احتمال افزایش هیجان وجود دارد و احتمال منفی شدن شاخص نیز بسیار بالاست.

پیش بینی بورس هفته چهارم دی (اینفوگرافی)

بازار سهام پس از یک دوره نزول پیوسته، هفته گذشته توانست به مدد رشد قیمت دلار، دوباره در جاده صعودی قرار بگیرد. با این حال، حمله بامداد جمعه آمریکا و انگلیس به یمن، ریسک‌های سیاسی را افزایش داد. بر همین اساس، معامله‌گران نگران آن هستند که بازار سرمایه به این تحولات، واکنش منفی نشان دهد.

بازار سهام در روزهای پایانی هفته گذشته توانست رشد شاخص‌های سهامی و معاملاتی را تجربه کند. آیا این هفته هم، سرمایه‌گذاران شاهد روی خوش بازار خواهند بود؟ کدام گروه‌ها سود بیشتری نصیب خریداران خود خواهند کرد؟ این‌ها سوالاتی است که کارشناسان بازار سرمایه در نظرسنجی به آن پاسخ داده‌اند.

پیش بینی-بپرس

عوامل موثر بر پیش بینی بورس

عوامل متعددی ممکن است بر پیش‌بینی بازار بورس تأثیر بگذارند. در زیر چند عامل مهم را بررسی می‌کنیم:

۱. شرایط اقتصادی: عوامل اقتصادی مانند رشد اقتصادی، تورم، نرخ بهره و نرخ اشتغال می‌توانند بر روند بازار بورس تأثیرگذار باشند. به طور کلی، رشد اقتصادی و کاهش تورم معمولاً باعث افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و رونق بازار بورس می‌شود.

۲. سیاست‌های دولتی: تصمیمات و سیاست‌های دولت در زمینه اقتصاد و بازار سرمایه نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. تغییرات در سیاست‌های مالی، پولی، مالیاتی و تجاری می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر بازار بورس داشته باشد.

۳. عوامل جهانی: تغییرات در بازارهای بین‌المللی، شرایط اقتصادی کشورهای دیگر و تأثیر رویدادهای جهانی می‌توانند بر روند بازار بورس تأثیرگذار باشند.

۴. خبرها و رویدادها: اعلان‌های شرکت‌ها، گزارش‌های مالی، تحولات سیاسی و اقتصادی، رویدادهای جهانی و داخلی، تحریم‌ها و توافقات بین‌المللی می‌توانند به طور مستقیم بر روند بازار بورس تأثیرگذار باشند.

۵. روند تحلیل فنی: تحلیل فنی شامل بررسی الگوهای قیمتی، شاخص‌های فنی، میانگین‌های حرکت قیمت و نمودارهای تاریخی است. تحلیل فنی می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا روند بازار را پیش‌بینی کرده و تصمیم‌گیری صحیح‌تری داشته باشند.

مهم است توجه داشت که بازار بورس تحت تأثیر بسیاری از عوامل پویا و پیچیده قرار دارد و پیش‌بینی آن به طور کامل قابل انجام نیست. بنابراین، معمولاً سرمایه‌گذاران از ترکیبی از تحلیل‌های مختلف و اطلاعات موجود برای اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری بهره می‌برند.

 

 

منبع: اقتصاد۱۰۰