شهر خبر

پرداخت غرامت ۲۵ تریلیون تومانی به این افراد / این شرکت آمریکایی نقره داغ شد

اقتصاد پرداخت غرامت ۲۵ تریلیون تومانی به این افراد / این شرکت آمریکایی نقره داغ شد

شرکت «اپل» به گروهی از کاربران پرداخت غرامت برای برخی مدل‌های آیفون را آغاز کرده است، پیش‌بینی می‌شود ارزش کل توافق حقوقی اپل برای پرداخت غرامت به ۴۵۰ میلیون یورو برسد.

شرکت اپل در پرداخت غرامت به یک گروه از کاربران به دلیل ادعای کاهش عمدی سرعت برخی مدل‌های آیفون، به توافق حقوقی رسیده است. هرچند که "اپل" هنوز از هیچ فعالیت غیرقانونی در این زمینه اذعان نکرده است.

مدل‌هایی که صاحبان آنها در آمریکا از «اپل» غرامت خواهند گرفت آیفون‌های شش، شش پلاس، شش اس، شش اس پلاس و اس ای هستند که پیش از روز ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ با آپدیت نرم‌افزاری آی‌اواس ۱۰.۲.۱ (iOS ۱۰.۲.۱) یا آپدیت‌های بعدی فعال بوده باشند. 

صاحبان آیفون‌های هفت و هفت پلاس نیز که از آپدیت ترم‌افزاری آی‌او‌اس ۱۱.۲ استفاده کرده باشند غرامت دریافت خواهند کرد. کاربران این مدل‌ها به طور میانگین حدود ۸۴ یورو غرامت خواهند گرفت. 

پیش‌بینی می‌شود ارزش کل توافق حقوقی اپل برای پرداخت غرامت به ۴۵۰ میلیون یورو برسد. 

شرکت «اپل» پیش از این کاهش سرعت مدل‌های قدیمی آیفون را از طریق تضعیف باتری آنها پذیرفته بود. البته «اپل» هدف از این کار را حفاظت از اجزای گوشی‌های هوشمند خود عنوان کرده بود.

«اپل» تاکید کرده است که «هرگز» به طور عمدی عمر محصولات خود را کوتاه نمی‌کند. 

این شرکت آمریکایی پیش از این در پرونده‌های مشابهی نیز در ایالت‌های آریزونا و کالیفرنیا حاضر به پرداخت غرامت شده بود. «اپل» در هر کدام از این دو ایالت آمریکا حاضر به پرداخت ۱۰۳ و ۴۵۷ میلیون یورو شده بود.