شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#یمن#انگلیس#حماس

واکنش حماس و جهاد اسلامی به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن

واکنش حماس و جهاد اسلامی به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن

ایسنا نوشت: جنبش حماس و جهاد اسلامی حملات متجاوزانه آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرد.

 سامی ابوزهری، از رهبران جنبش حماس گفت: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن به دلیل حمایت ارتش یمن از غزه است.

به نقل از روسیا الیوم، وی گفت: این کشورها تصمیم گرفته‌اند تا دامنه درگیری را به خارج از غزه گسترش دهند و این مسئله پیامدهایی خواهد داشت. این حملات یک تجاوز و اقدامی تحریک آمیز است.

آمریکا و انگلیس صبح امروز جمعه تجاوز نظامی را به صنعا و استان‌های الحدیده، صعده، ذمار، تعز و حجه انجام دادند.

این حملات با محکومیت‌های گسترده از سوی مقاومت در منطقه مواجه شد.

ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب تحت محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌هایی را که در حال ارسال کمک برای رژیم صهیونیستی باید باشند هدف قرار می‌دهد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تجاوز در راستای حمایت نظامی است که کشورهای استعمارگر غربی از تجاوز نظامی به فلسطین به عمل می‌آورند و این مسئله نشان می‌دهد که حمله به یمن بخشی از حمله به فلسطین است.

 در این بیانیه آمده است: ما از موضع جسورانه ملت یمن قدردانی و تاکید می‌کنیم که مقاومت ملت‌های امت اسلامی در نهایت پیروز خواهد شد. ما از امت عربی و اسلامی می‌خواهیم در مخالفت با تجاوز به یمن به پا خیزند.

آمریکا و انگلیس صبح امروز جمعه تجاوز نظامی را به صنعا و استان‌های الحدیده، صعده، ذمار، تعز و حجه انجام دادند.

ارتش یمن در راستای حمایت از مقاومت فلسطین، رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب تحت محاصره دریایی قرار داده است و کشتی‌هایی را که در حال ارسال کمک برای رژیم صهیونیستی باید باشند هدف قرار می‌دهد.

311311