شهر خبر

قیمت ارز| ارز صنایع| ارز ترجیحی

تولید به این شرط منجر به کاهش ارزبری صنایع خواهد شد

امامی راد؛ نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: محوریت تولید بار اول، علاوه بر بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان، در بحث مربوط به کاهش ارزبری صنایع است. تولید بار اول به صنایع کمک خواهد کرد که نیازهای اساسی خود در حوزه تجهیزات و همچنین فرآیند تولید، بومی سازی شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش وابستگی به خارج، تحریم های علیه صنعت کشور نیز خنثی خواهد شد و در نتیجه شاهد کاهش ارزبری و صرفه جویی در ارز مورد استفاده صنعت خواهیم بود که کمک بزرگی به بهبود تجارت خارجی کشور خواهد کرد.

اقتصاد تولید به این شرط منجر به کاهش ارزبری صنایع خواهد شد

حسین امامی راد نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گسترش نیوز با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: اقدام معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه «تولید بار اول» در راستای ترک تشریفات مزاحم در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان، اقدامی پسندیده است و ما هم از این بخش حمایت می کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه به دانش بنیان ها با تاکید مقام معظم رهبری در جامعه شکل گرفت، بیان کرد: از سویی دیگر می بایست شرکت ها و واحدهای صنعتی به درستی شناسایی و به سمت دانش بنیان شدن حرکت کنند چراکه برخی از این واحدها درباره ورود به حوزه دانش بنیان ها اطلاعاتی ندارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سویی دیگر باید محصول تولید شده شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار گیرد. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این عزم را دارد و منابع لازم برای این مهم در صندوق نوآوری و شکوفایی مدنظر قرار گرفته است.

امامی راد با بیان اینکه  در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد تومان برای  حمایت از دانش بنیان ها  در بودجه به تصویب رساندیم، گفت: بنابراین ترک مناقصات و تشریفات مزاحم در فروش محصولات شرکت های دانش بنیان باید مبنای کار قرار گیرد. همچنین رویکرد معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در زمینه حمایت از فروش محصولات شرکت های دانش بنیان امری مناسب است و می تواند مشکلات این بخش را برطرف کند.

وی در پایان گفت: محوریت تولید بار اول، علاوه بر بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان، در بحث مربوط به کاهش ارزبری صنایع است. تولید بار اول به صنایع کمک خواهد کرد که نیازهای اساسی خود در حوزه تجهیزات و همچنین فرآیند تولید، بومی سازی شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش وابستگی به خارج، تحریم های علیه صنعت کشور نیز خنثی خواهد شد و در نتیجه شاهد کاهش ارزبری و صرفه جویی در ارز مورد استفاده صنعت خواهیم بود که کمک بزرگی به بهبود تجارت خارجی کشور خواهد کرد.