شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#موزه هنرهای معاصر#مستند

نمایش مستند «اولی‌ها» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

نمایش مستند «اولی‌ها» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

ایرنا نوشت: فیلم مستند «اولی‌ها» دومین برنامه از بخش «مروری بر آثار عباس کیارستمی»، یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتِک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

فیلم مستند «اولی‌ها» محصول سال ۱۳۶۳ و به مدت ۸۴ دقیقه است که با همکاری بنیاد کیارستمی، یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

این فیلم بر اساس دغدغه‌های عباس کیارستمی درباره مسائل کودکان ساخته شده که درباره لحظات به یادمانی کلاس‌اولی‌هاست. بچه‌هایی که برای نخستین‌بار از خانواده‌هایشان جدا می‌شوند، ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذرانند. واکنش آن‌ها در برابر این شرایط جدید یکسان نیست. برخی زود به این محیط عادت می‌کنند. اما دیگران نیاز به زمان دارند. این فیلم، بر رابطه ناظم مدرسه با دانش‌آموزان کلاس اول دبستان تمرکز کرده است. آقای ناظم، روزها پشت میزش می‌نشیند و به امور بچه‌ها رسیدگی می‌کند. بیشترین وقت او صرف قضاوت میان بچه‌هایی می‌شود که باهم نزاع کرده‌اند و در درجۀ بعد، بررسی و تنبیه انضباطی دانش‌آموزانی که با تأخیر به مدرسه رسیده‌اند.


نمایش مستند «اولی‌ها» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

کیارستمی از اواخر مهر تا اوایل آذر ۱۳۶۳ برای تولید این مستند در مدرسه توحید به سر برد و روزانه چند ساعت فیلم می‌گرفت. بازیگران فیلم مستند اولی‌ها، محمد دادرس و بچه‌های دبستان توحید (منطقه ۴ آموزش‌وپرورش) هستند.

علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم مستند می‌توانند روز یکشنبه ۲۴ دی‌ماه ساعت ۱۵ به خیابان کارگر شمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.

۲۲۰۵۷