شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصلاح‌طلب#انتخابات#اصولگرا#وزیر کشور

وزیر کشور: جان زن و بچه مردم که اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد/ دیوانه‌وار به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند

وزیر کشور: جان زن و بچه مردم که اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد/ دیوانه‌وار به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند

ایرنا نوشت: وزیر کشور گفت: بیش از دو هزار شکایت نشان دهنده اعتماد به سازوکار انتخابات است.در هیات های اجرایی برخی افراد رد شده بودند که توسط هیات نظارت تایید شدند و ما خوشحال شدیم چون از ابتدا هم مایل به رد صلاحیت نبودیم.

احمد وحیدی، وزر کشور در پایان همایش انتخابات و احزاب در وزارت کشور که امروز پنجشنبه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: مشکل بزرگ ما عدم گفتگو است.

روحانی: هاشمی به ما می‌گوید باید در روز سخت به صحنه بیاییم / اقلیت حاکم از سخنان رهبری درباره انتخابات خوشحال نیست/ مردم تحول و زندگی راحت می‌ خواهند

وزیر کشور تأکید کرد: احزاب و سلایق مختلف باید با هم حرف بزنند که یک دستور دینی و راهگشا است. همه می‌توانند حرف های مشترک خود را پیدا کنند با این کار بسیاری از سو تفاهم ها برطرف می‌شود. خانه احزاب بهترین جا برای برگزاری این گفتگوهاست. این نشست‌ها بیشتر باید برگزار شود. باید سازوکاری در خانه احزاب طراحی شود تا این کفتگوها مستمر باشد.

وی با بیان اینکه منافع، امنیت و مصالح ملی برای عموم مردم است، تصریح کرد: اگر ما اینها را بعنوان ارزش‌های والا در نظر بگیریم، حتما همگی به اینها معتقد هستند. کار ما برای به نتیجه رسیدن خیلی دشوار است. ما با همین مبانی می‌توانیم خیلی کارها انجام دهیم.

وزیر کشور گفت: باید ببینیم تکلیف ما در برابر این مبانی چیست؟ آیا تکلیف داریم مردم را برای حضور در انتخابات تشویق کنیم یا نکنیم. اگر مبانی را قبول داشته باشیم، زود به نتیجه می‌رسیم.

وحیدی ادامه داد: این اتفاقی که در کرمان افتاد، یک از هزاران بود. هزار مورد از اینگونه عملیات ها در کشور خنثی شده بود. جان زن و بچه مردم که اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد. امروز تمام جریانات تروریستی مستقیما از سرویس‌های خارجی خط می گیرند.

وی اضافه کرد: دشمنان خیلی جدی هستند و کاری به جریان‌های سیاسی داخل کشور ندارند. حجم حملات سایبری هم بسیار زیاد است و دیوانه‌وار به زیرساخت‌های سایبری ما حمله می‌کنند و حجم آنها بسیار است.

وزیر کشور گفت: بیش از دو هزار شکایت نشان دهنده اعتماد به سازوکار انتخابات است.در هیات های اجرایی برخی افراد رد شده بودند که توسط هیات نظارت تایید شدند و ما خوشحال شدیم چون از ابتدا هم مایل به رد صلاحیت نبودیم.

متاسفانه رقابت های فردی شده است اظهار داشت: باید رقابت ها بر سر برنامه ها باشد و افراد برنامه های خود برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی را ارائه کنند، وقتی رقابت ها بر سر اندیشه و فکر باشد همه جریانات نماینده دارند.

وحیدی اضافه کرد: احزاب با فلسفه و هویتی در چارچوب کشور با اهدافی شکل می‌گیرند و متولد می‌شوند. البته تشکیل حزب برای حزب به خودی خود معنایی ندارد. از طرفی تشکیل حزب برای قدرت در ادبیات سیاسی در اسلام هم وجود ندارد.

وزیر کشور ادامه داد: احزاب باید با رصد دائمی شرایط کشور و جهان به دنبال تحقق منافع ملی باشند. چه عیبی دارد یک الگوی مناسب از حزب مطلوب در جمهوری اسلامی ترسیم شود. الگوهای غربی و شرقی داریم ولی لازم است الگوهای خاص و اختصاصی خودمان را در زمینه احزاب داشته باشیم.

وزیر کشور گفت: کاملا روشن است که امروز حساسترین لحظات در تاریخ رژیم صهیونیستی است. شرایط انها هیچ وقت به این بدی نبوده است.

وحیدی ادامه داد: احزاب باید به منافع و امنیت ملی توجه کنند و بر اساس شاخص‌هایی که مد نظر است به جامعه خدمت کنند؛ اما آنان که در برخی احزاب از فضای مجازی و برخی محدودیت‌ها انتقاد می‌کنند آیا راهکاری برای مقابله با تروریست‌هایی که از سکوهای پیام رسان برای ترویج خشونت استفاده می‌کنند، دارند و ارائه می‌کنند؟

وزیر کشور با اشاره به افزایش مشارکت در انتخابات گفت: در بحث مشارکت باید دید چه کسانی مشارکت می‌کند؛ طبیعی است مردم و اگر در انتخابات مردم باشند و احزاب نباشند چه می‌شود.

وحیدی اضافه کرد: مردم مشکلات معیشتی دارند و تعدادی در نظر سنجی‌ها مشکل معیشت را مطرح کردند. اینجا نقش احزاب در تبین این موضوع چیست؟

وی ‌تصریح کرد: آن مقداری که در جریان هستم و در سفرهای استانی ملاحظه می‌کنم، حجم کارهای انجام شده زیاد است. راه حل این است که مشکل معیشتی را به شکل واقعی برای مردم تبیین کنیم. مردم باید بدانند کشور ترکیه در همسایگی ما که عضو ناتو است و تحریم هم نشده، ۸۰ درصد تورم دارد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی: اینکه رئیس جمهوری روی کار می‌آید و می‌گوید من عضو هیچ حزبی نیستم، مگر عضو حزبی بودن چه ایرادی دارد؟/احزاب از کجا پول بیاورند؟

همچنین اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در همایش احزاب و انتخابات وزارت کشور؛به عنوان نماینده فراکسیون اصولگرایان در خانه احزاب، تأکید کرد: مسأله تحزب یک امر عقلایی، شرعی و علمی است و چاره‌ای نداریم جز اینکه به تحزب روی بیاوریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: مشکل بزرگ این است که ما به تحزب بی‌توجهیم. ابتدا باید دید که این احزاب به تحول چه نگاهی دارند و چه باید بکنند.

بادامچیان تصریح کرد: دولت‌ها نباید خودشان را از احزاب جدا بدانند. اینکه رئیس جمهوری روی کار می‌آید و می‌گوید من عضو هیچ حزبی نیستم، مگر عضو حزبی بودن چه ایرادی دارد؟

وی گفت: قانون احزاب را تنظیم کرده‌اند اما نوشته اند احزاب کار اقتصادی نکنند؛ پس احزاب از کجا پول بیاورند؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: بهتر است از قبل از شورای نگهبان، احزاب خودشان صلاحیت‌های خود را تایید کنند.

۲۷۲۱۱