شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان

شرایط اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان / اختلاف سطح حقوق این افراد رفع می شود؟

اقتصاد شرایط اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان / اختلاف سطح حقوق این افراد رفع می شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره وضعیت حقوق بازنشستگان و کارمندان در سال آینده توضیحاتی داد.

حقوق کارمندان و بازنشستگان موضوع بسیار مهمی است که در زندگی اجتماعی و اقتصادی تأثیر بسزایی دارد. حقوق کارمندان باید به طور کامل رعایت شود تا از نظر اقتصادی و اجتماعی این گروه از افراد قادر به تأمین نیازهای خود و خانواده خود باشند. همچنین سیستم بازنشستگی باید به گونه‌ای طراحی شود که پس از بیکاری، افراد بتوانند با امنیت و آرامش بازنشسته شوند. اطمینان از اینکه کارمندان در دوره بازنشستگی حقوق و مزایا مناسب داشته باشند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

محسن زنگنه، نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در یک برنامه تلویزیونی گفت: به موجب افزایش حقوق سالانه شاغلین به میزان بیشتری نسبت به حقوق بازنشستگان، در برخی حوزه‌ها اختلاف زیادی بین این دو سطح اجتماعی ایجاد شده است.

وی افزود: در راستای رویکرد حمایتی دولت و مجلس نسبت به بازنشستگان، جلساتی با کانون‌های بازنشستگی در راستای ارتقا سطح معیشت و همسان‌سازی حقوق آنها با شاغلین ترتیب داده شده است.

او تاکید کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان موضوعی است که بر اساس مقاطع زمانی اجرای برنامه هفتم مورد توجه و اجرا قرار خواهد گرفت. متناسب‌سازی حقوق بر اساس شکاف پرداخت و هر دستگاه متفاوت و برنامه‌ریزی شده خواهد بود.