شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#اصلاح طلبان#حوزه#واقعیت#اصولگرا

ادعای کوهکن درباره لیست ۳۰ نفره اصلاح طلبان در تهران

ادعای کوهکن درباره لیست ۳۰ نفره اصلاح طلبان در تهران

فعال سیاسی اصولگرا گفت: وقتی به فهرست نامزدهای حاضر در آن حوزه ها نیز نگاه می کنیم این واقعیت روشن است که از سلایق مختلف تأییدصلاحیت شدند و در میدان رقابت حاضر هستند.

محسن کوهکن درباره ظرفیت و توان اصلاح طلبان برای تدوین فهرست انتخاباتی گفت: حوزه های تک تا چند نماینده رقابت انتخاباتی زیاد رنگ و بوی سیاسی ندارد یعنی حمایت جریانی و جناحی حرف آخر را در پیروزی یک نامزد نمی زند چون کسب رأی بیشتر تابع معادلات قومی و محلی است. وقتی به فهرست نامزدهای حاضر در آن حوزه ها نیز نگاه می کنیم این واقعیت روشن است که از سلایق مختلف تأییدصلاحیت شدند و در میدان رقابت حاضر هستند.

وی افزود: در تهران انتخابات مجلس کاملا سیاسی است، در مجلس دهم ۳۰ نامزد فهرست ائتلاف امید در تهران رأی آوردند و در مجلس یازدهم ۳۰ نامزد ائتلاف اصولگرایان به مجلس راه یافتند. هم اکنون بررسی ترکیب نامزدهای تأییدصلاحیت شده در تهران نشان می دهد که اصلاح طلبان به راحتی می توانند یک فهرست کامل ۳۰ نفره را ببندند.

این فعال سیاسی یادآور شد: البته هم اکنون در هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که سازوکاری برای ائتلاف و توافق بر سر تدوین یک فهرست انتخاباتی تعریف شود. نهایتا هم این به چند لیستی منجر می شود. حالا برخی ها چند لیستی را منفی می دانند و برخی ها نیز این اتفاق را کمک به بالا رفتن رقابت و میزان مشارکت تعبیر و تفسیر می کنند.

وی با بیان اینکه باید با مردم صادق بود، ادامه داد: متأسفانه اصلاح طلبان یک سیاست نخ نما شده را دنبال می کنند که باید آن را کنار بگذارند و به جای صرف وقت روی طرح این سیاست قدیمی، زودتر برنامه های شان را برای مجلس نزد مردم تشریح کنند.

کوهکن درباره عدم اقبال مردم به یک فهرست متشکل از افراد بی نام و نشان گفت: وقتی معادلات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران ۱۰۰ درصد سیاسی است دیگر نمی تواند این ادعا درست باشد. همین ۳۰ نفری که در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه تهران رأی آوردند و به مجلس راه یافتند فقط یک سرلیست داشتند که مردم او را می شناختند، بسیاری از آنها را شاید همسایه های شان نیز نمی شناختند اما چون در فهرست قرار گرفتند انتخاب شدند؛ حال آنکه اگر برای شورای محله کاندیدا می شدند رأی نمی آوردند.

2727