شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تخم مرغ

رشد چشمگیر صادرات تخم مرغ / ارزان فروشی تخم مرغ ادامه دارد

بازار و اصناف رشد چشمگیر صادرات تخم مرغ / ارزان فروشی تخم مرغ ادامه دارد

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: بنابر آمار از ابتدای سال ۱۱۰ هزارتن تخم‌مرغ صادر شده که این میزان دو برابر کل صادرات سال گذشته است.

با وابسته کردن اقتصاد به تنها یک عامل صنعتی، خطر بروز مشکلات زیادی مانند کاهش تقاضا و رکود اقتصادی وجود دارد. با صادرات تخم مرغ می‌توان به تنوع در اقتصاد کمک کرد و این عامل می‌تواند از مشکلات اقتصادی وابسته به صنعت‌های دیگر جلوگیری کند.

 ناصر نبی‌پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۸ هزارتومان است که کماکان کمتر از قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

او قیمت منطقی هرکیلو تخم مرغ را ۵۶ هزارتومان اعلام کرد و افزود: علی رغم پیگیری‌های مکرر مبنی بر اصلاح قیمت تخم مرغ، اما هنوز این موضوع به جایی نرسیده است. ناگفته نماند از ابتدای فروردین تاکنون متوسط قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۲ هزار و ۱۶۰ تومان بوده، درحالیکه نرخ مصوب ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

نبی پور ادامه داد: بنابر آمار روزانه ۳ هزار و ۶۰۰ تا ۳ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با بیان اینکه پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن تخم مرغ با زیرساخت‌های فعلی وجود دارد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ تا پایان سال با ۱۰۰ هزارتن افزایش نسبت به سال قبل به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن برسد و همواره برای سال آینده به بالای این رقم برحسب برنامه ریزی‌ها خواهد رسید.

او درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ هزارتن تخم مرغ صادر شده که این میزان ۲ برابر مدت مشابه سال قبل است.

نبی پور گفت: با توجه به پتانسیل تولید تخم مرغ توان صادرات تا ۲۵۰ هزارتن در کشور وجود دارد و امسال در صورت صدور مجوز، توان و امکان صادرات تا ۱۵۰ هزارتن وجود دارد.