شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#نخست وزیر#وزیر خارجه#فلسطین#غزه

وزیر تندروی نتانیاهو به اظهارات بلینکن پاسخ منفی داد

وزیر تندروی نتانیاهو به اظهارات بلینکن پاسخ منفی داد

ایرنا نوشت: وزیر تندروی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر لزوم اقدام تل آویو در پرداخت پول های تشکیلات خودگردان فلسطین به حساب این تشکیلات و پرهیز از کوچاندن ساکنان نوار غزه پاسخ منفی داد.

«بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق ) خطاب به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که هم اکنون در سرزمین های اشغالی به سر می برد، نوشت: به اینجا خوش آمدید، ما از حمایت آمریکا از اسرائیل بسیار قدردانی می کنیم اما با توجه به آنچه به ما (رژیم اسرائیل) مربوط می شود، همیشه مطابق با منافع اسرائیل عمل خواهیم کرد. بنابراین ما با تمام قدرت به جنگ ادامه خواهیم داد.

او بدون توجه به آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تداوم مبارزه رزمندگان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس با نظامیان صهیونیست در محورهای مختلف این منطقه مدعی شد: ما می توانیم حماس را نابود کنیم و حتی یک شیکل ( واحد پول رژیم صهیونیستی و هر چهار شیکل برابر با یک دلار است) به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل نمی دهیم تا برای خانواده‌های (فلسطینی) در نوار غزه ارسال نشود.

بخشی از پول های تشکیلات خودگردان فلسطین بویژه پول های مربوط به حقوق گمرکی ابتدا به حساب رژیم صهیونیستی ریخته و سپس از آنجا به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین حواله می شود. تل آویو همواره از این وضعیت به عنوان اهرم فشاری بر تشکیلات خودگردان فلسطین استفاده کرده است. رژیم صهیونیستی مدعی است که تشکیلات خودگردان از بخشی از این پول ها برای کمک به خانواده های اسیران و شهدای فلسطینی استفاده می کند.

این وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی بار دیگر توهم خود برای کوچاندن ساکنان نوار غزه را تکرار کرد و گفت: "ما تلاش خواهیم کرد تا درهای غزه را به روی مهاجرت داوطلبانه برای آوارگان باز کنیم؛ همانطور که جامعه جهانی با آوارگان سوریه و اوکراین انجام داد. "

وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه در تل‌آویو گفت که مقامات رژیم اسرائیل باید تعلیق وجوه تخصیص یافته به بودجه فلسطین را متوقف کنند.

بلینکن اشاره کرد که نتانیاهو به او اطمینان داده که تل آویو قصدی برای کوچاندن فلسطینیان از نوار غزه ندارد.

اسموتریچ پیش از این با دادن «هشدار نهایی» به نتانیاهو تهدید کرد که در صورت تحویل پول های تشکیلات خودگردان فلسطین به این تشکیلات، از کابینه استعفا خواهد داد.

مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برخلاف اسموتریچ در پاسخ به درخواست آمریکا برای جلوگیری از انفجار اوضاع در کرانه باختری، توصیه کرده اند که پول های بلوکه شده تشکیلات خودگردان فلسطین توسط رژیم اسرائیل به این تشکیلات تحویل شود.

حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه که از هفتم اکتبر سال گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تاکنون بیش از ۲۳ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۵۸ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

310310