شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#مجلس#خودرو

گلایه های صریح یوسفیان ملا: وقتی عدم التزام به ولایت فقیه را به من نسبت می‌دهند، دیگر چه بگویم؟/۳۰ سال قاضی بوده‌ام /ثبت نام آنلاین شیوه درستی نبود

گلایه های صریح یوسفیان ملا: وقتی عدم التزام به ولایت فقیه را به من نسبت می‌دهند، دیگر چه بگویم؟/۳۰ سال قاضی بوده‌ام /ثبت نام آنلاین شیوه درستی نبود

نماینده ادوار مجلس در گفتگو با ایلنا گفت: نعوذبالله اگر می‌گفتند سهام گرفتی، زمین، خودرو و یا امتیازی گرفتی، می‌رفتم یک گواهی می‌گرفتم که ما هیچ کدام از آن‌ها را نگرفتیم. اما وقتی می‌گویند عدم التزام به ولایت مطلقه فقیه، من چه کار کنم و چه بگویم؟

عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده ادوار پیشین مجلس درباره علت رد صلاحیت خود توسط اعضای هئیت نظارت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با عنوان ماده ۳۱ عدم التزام به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه رد صلاحیت شده‌ام.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که با توجه به آنکه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای نگهبان بر مشارکت حداکثری تاکید داشتند تا جناح‌های سیاسی در انتخابات مشارکت داشته باشند، تحلیل شما از روند بررسی احراز صلاحیت‌ها از سوی هئیت نظارت چیست، گفت: علاوه بر رد صلاحیت‌ها، تعداد زیادی هم تایید صلاحیت شدند. در حوزه‌های انتخابیه آمار تأیید شده‌ها زیاد هستند. به طور مثال در شهرستان محمودآباد حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر تأیید صلاحیت شدند. اما باید توجه داشت، افرادی که تایید می‌شوند باید شاخص باشند یعنی رقابت بین افراد شاخص باشد. آن اتفاق هیجان بیشتری می‌آفریند. وگرنه شما بخواهید صد نفر هم تأیید کنید در صورتی که جایگاه سیاسی تأیید شده نداشته باشند، مشارکت آفرین نخواهد بود.

یوسفیان ملا: ردصلاحیت شده‌ام، نمی‌دانم چه بگویم /تا روز انتخابات ممکن است برخی دیگر از کاندیداها ردصلاحیت شوند

سیگنال منفی شورای نگهبان به اعتدالیون و اصلاح طلبان /خالص سازان نفس راحت کشیدند

یوسفیان‌ملا تصریح کرد: وقتی فرمانداری استان‌ها محل ثبت‌نام بود، کسی که برای ثبت‌نام می‌آمد از سوی خبرنگارها و مراجعین فرمانداری و برخی از مردم مورد سوال قرار می‌گرفت، اما وقتی ثبت‌نام‌ها در خانه صورت گرفت، زمانی که یک آقا و خانم ثبت‌نام کردند، اهالی خانه هم گفتند ما هم ثبت‌نام می‌کنیم. این شیوه نام‌نویسی تعداد را بالا برد. واقعا کار و شیوه خوبی نبود که ثبت‌نام پنهانی شد. باید در نظر عمومی صورت می‌گرفت و در آن صورت خیلی‌ها ثبت‌نام نمی‌کردند. این چیزی بود که ما تجربه کردیم و دیدیم. اصلا در مورد اینکه این تایید صلاحیت‌ها حق و یا ناحق است، گله‌ای نداریم. بالاخره گزارش‌هایی است که می‌دهند و آقایان روی این گزارش‌ها نظر می‌دهند. اما مجلس باید در وضع قانون توجه بیشتری می‌کرد.

وی افزود: در واقع شما استارت کار قوه‌مقننه را دست یک فرماندار می‌دهید. این فرماندار باید ۳۰ نفر از معتمدین را دعوت کند تا از بین خودشان ۸-۹ نفر را به عنوان هئیت اجرایی انتخاب کنند تا صلاحیت‌ها را بررسی کنند. این فرماندار به راحتی می‌داند مخالف یک فرد چه کسی است و موافق آن کیست، شهر کوچک است و همه یکدیگر را می‌شناسند. اگر فرماندار با کسی مخالف باشد ۳۰ نفر از مخالفین‌ او را انتخاب می‌کند. ۸-۹ نفر مخالف او عضو هیأت اجرایی‌ یا بالعکس می‌شوند و در نتیجه صلاحیت‌ها تاثیرگذار است. مجلس نباید این کار را می‌کرد. این موارد به ایراد و اشتباهات قانون مجلس برمی‌گردد. وقتی استارت و شروع کار قوه‌مقننه را به یک فرد بسپرند و آن زمان هر کسی می‌تواند مداخله کند. درست است که گفتند لیست را با هیأت نظارت تنظیم می‌کنیم و فرماندارها لیست را با آنها هماهنگ کنند، اما چقدر می‌توانند بحث کنند؟ نظر نهایی با فرماندار است به همین دلیل درست نبود که استارت حرکت یک قوه را به دست یک مدیر اجرایی شهرستان بدهند.

یوسفیان‌ملا در پاسخ به این سوال که آیا برای مرحله نهایی بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعتراض خود را ثبت خواهید کرد گفت: بله اعتراضم را ثبت کردم. آقایان اگر هنوز من را نشناختند عیبی ندارد. مگر اینکه بتوانیم خودمان برویم صحبت کنیم که زندگی‌ ما متعلق به قانون اساسی و خون‌بهای شهدا است. سمت و پستی که گرفتیم به استناد قانون اساسی است. بنده ۳۰ سال قاضی بودم. اگر به مجلس رفتم هم به اعتبار قانون اساسی بوده است.

وی گفت: شما الان نمی‌توانید یک سخنرانی از مقام معظم رهبری را پیدا کنید که من بعد از سخنرانی ایشان مصاحبه نکرده باشم. من چه دلیلی بیاورم که التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه دارم، چه دلیلی بیاورم که من با قانون اساسی همراه هستم؟ نعوذبالله اگر می‌گفتند سهام گرفتی، زمین، خودرو و یا امتیازی گرفتی، می‌رفتم یک گواهی می‌گرفتم که ما هیچ کدام از آن‌ها را نگرفتیم. اما وقتی می‌گویند عدم التزام به ولایت مطلقه فقیه، من چه کار کنم و چه بگویم؟ اگر سخنرانی دارم بگویند شما در اینجا این صحبت‌ها را گفتید درحالیکه اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

۲۷۲۱۸