شهر خبر

ریزش ۱۰ میلیونی قیمت مسکن در این منطقه + جدول قیمت

راه و مسکن ریزش ۱۰ میلیونی قیمت مسکن در این منطقه + جدول قیمت

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در آذر ماه متوسط قیمت مسکن در ۱۲ منطقه تهران نسبت به آبان‌ماه کاهش یافته است.بیشترین کاهش با ۱۰ میلیون مربوط به منطقه ۱۹ است.

بازار مسکن یکی از بخش‌های مهم اقتصادی هر کشور است که وضعیت آن به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد. فعالیت‌های این بازار عموماً تأثیر زیادی بر اقتصاد کلان دارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا و عرضه، نرخ سود و نرخ تورم قرار می‌گیرد. درحال‌حاضر بازار مسکن در بیشتر نقاط جهان، قیمت‌های بسیار متفاوتی را تجربه می‌کند. این متغیرها شامل مواردی مانند مکان جغرافیایی، اقتصاد کلان، تقاضا و عرضه، شرایط سیاسی و تغییرات قوانین مربوط به مسکن می‌شود. در برخی مناطق، بازار مسکن به دلیل تقاضای بالا و کمبود ملک در بازار، قیمت‌ها به شدت افزایش یافته است، در حالی که در برخی دیگر از مناطق، فروشندگان این بخش از بازار شاهد کاهش قیمت‌ها هستند.

بررسی آمار مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن مناطق ۲۲گانه تهران در آذرماه امسال حاکی از آن است که در ۱۲ منطقه متوسط قیمت در مقایسه با ماه قبل از آن کاهش یافته است.

در منطقه ۲ متوسط قیمت با کاهش حدود ۴ میلیون تومانی از ۱۲۶ میلیون تومان آبان‌ماه امسال به ۱۲۲ میلیون تومان در آذرماه رسیده است. در منطقه ۳ کاهش قیمت حدود ۶ میلیون تومان بوده است.

در منطقه ۵ که بیشترین معاملات مسکن را با ۵۴۹ فقره به خود اختصاص داده کاهش قیمت مسکن ۳ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بوده است. در منطقه ۱۴ متوسط قیمت از ۶۶.۲ میلیون به ۵۹ میلیون تومان کاهش یافته است. بیشترین کاهش قیمت مربوط به منطقه ۱۹ است؛ در این منطقه قیمت مسکن از ۵۰ میلیون تومان به حدود ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

جدول-قیمت-مسکن