شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان#افزایش حقوق#حقوق فرهنگیان

افزایش حقوق فرهنگیان قطعی شد / چقدر به حقوق معلمان اضافه می‌شود؟

اقتصاد افزایش حقوق فرهنگیان قطعی شد / چقدر به حقوق معلمان اضافه می‌شود؟

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اظهار کرد که در تصمیمات مجلس، تدابیری برای ایجاد حمایت از معلمان اعلام شده است که شامل افزایش حقوق و بیمه آنها و نظارت بر شهریه‌های مدارس می‌شود.

رتبه بندی معلمان به منظور ارزیابی عملکرد آنها و تشویق به بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش انجام می شود. این رتبه بندی می تواند به عنوان یک ابزار ارزیابی و مقایسه عملکرد معلمان در یک سطح مشخص از آموزش و پرورش استفاده شود و به مدیران و سیاستگذاران در تصمیم گیری های مربوط به ارتقای معلمان و توسعه سیاست های آموزشی کمک می کند. هدف اصلی این رتبه بندی، بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش عملکرد معلمان است.

 احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتی‌های مردمی، در خصوص اقدامات سازمان مدارس غیردولتی در راستای مصوبه‌ اخیر مجلس تاکید کرد: حدود ۱۷ بند به بندهای قبلی سند قانون تاسیس مدارس غیردولتی اضافه شد که تغییر محتوایی، حمایتی و ارتقای آموزشی و پرورشی را به همراه دارد.

محمودزاده افزود: این قانون در حوزه نیروی انسانی که جنبه حمایتی دارد، یک بسته بیمه و دستمزد و در زمینه آموزش ضمن خدمت، دانش‌افزایی، ارتقای توانمندی باید اتفاق بیافتد و باید افرادی که در مدارس غیردولتی حضور می‌یابند، دارای صلاحیت معلمی باشند، آموزش‌های لازم را دیده باشند، صلاحیت عمومی باید احراز شود و رشته تحصیلی مرتبط هم داشته باشند.

او در ادامه توضیح داد: اکنون ساعت کار معلمان مدارس ابتدایی به ۲۵ ساعت، معلمان مدارس متوسطه به ۳۰ ساعت و مدیران و عوامل اجرایی به ۳۶ ساعت کاهش یافته که استاندارد لازم در دنیا است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص بیمه این معلمان نیز گفت: در سال‌های گذشته ۴۴ ساعت در قانون کار تمام وقت محسوب می‌شد اما چون معلمان ۴۴ ساعت در کلاس‌ها حضور نداشتند و ۲۲ تا ۲۵ ساعت در کلاس بودند، نصف دستمزد قانون کار و بیمه را دریافت می‌کردند. اکنون معلمان با این مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق تمام وقت را دریافت می‌کنند و بیمه کامل خواهند شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره میزان افزایش حقوق نیز اعلام کرد: تقریبا ۴۷ درصد به حقوق معلمان در دوره ابتدایی و عدد بالای ۴۰ درصد در دوره متوسطه افزایش می‌یابد.

مصوبه مجلس برای حقوق معلمان غیردولتی چه بود؟

آن‌طور که حدود ده روز پیش هم محمود‌زاده توضیح داده بود: وضعیت حقوق  معلمان مدارس غیردولتی در مجلس پیگیری شد و در بازنگری قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، بحث حقوق و دستمزد معلمان شاغل در مدارس مورد توجه قرار گرفت.

 

وی افزود: در گذشته معلمان مدارس غیردولتی برای دریافت حقوق کامل طبق قانون کار باید ۴۴ ساعت در هفته تدریس می‌کردند که با این مصوبه ۲۵ ساعت در هفته تدریس خواهند داشت؛ ماده طلایی اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی همین موضوع بود که مصوب شد.