شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا

قیمت طلا/ نرخ تورم / بازار

قیمت طلا در بازار امروز / منتظر گرانی باشیم؟

قیمت جهانی طلا که معمولاً به دلار آمریکا معامله می‌شود، نیز متأثر از عواملی مانند نرخ تورم، سیاست‌های پولی و اقتصادی کشورها و تغییرات جهانی است.

اقتصاد قیمت طلا در بازار امروز /  منتظر گرانی باشیم؟

قیمت طلا معمولاً به دو صورت معاملاتی و قیمت جهانی اعلام می‌شود. قیمت طلا در هر کشور ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله عرضه و تقاضا، نرخ تورم و وضعیت اقتصادی متغیر باشد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۰۳۰ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۹ درصدی به ۲۰۳۶ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در شرایطی تثبیت شده که شاخص دلار افزایش یافته و نرخ سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از ۴ درصد قرار دارد.

تاجران منتظر گزارش مربوط به تورم قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هستند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود و انتظار دارند تورم ۰.۲ به صورت ماهانه و ۳.۲ درصد به صورت سالانه بالا رفته باشد.

طبق یک گزارش رسمی، مصرف‌کنندگان آمریکایی انتظار کاهش تورم را دارند در حالی که میشل بومن، عضو شورای حکام فدرال رزرو عقیده دارد سیاست‌های پولی بانک مرکزی به اندازه کافی محدود کننده هستند.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

شرکت کنندگان بازار ۶۲ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس کاهش یابد.

کاهش تورم در استرالیا هم احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را بالا برده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۱۳ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۵ درصد افزایش ۹۳۶ دلار و ۲۵ سنت معامله می‌شود.

 

منبع: تسنیم