شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

اقتصاد آمریکا / انتخابات آمریکا / نرخ تورم

زمان نابودی اقتصاد آمریکا اعلام شد

دونالد ترامپ که در صدر نامزدهای جمهوری‌خواه برای رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ قرار دارد، پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایالات متحده آمریکا در طی یک سال آتی به طور قطع سقوط خواهد کرد.

اقتصاد زمان نابودی اقتصاد آمریکا اعلام شد

 دونالد ترامپ، نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، پیش‌بینی کرد که اقتصاد آمریکا در طی یک سال آینده رکود خواهد داشت.

وی اظهار کرد اگر بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، نمی خواهد دوره ریاستی مانند دوره ریاست جمهوری هربرت هوور داشته باشد.

هربرت هوور سی و یکمین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده است. او زمانی به قدرت رسید که آمریکا شرایط اقتصادی با ثباتی داشت اما بعدا این دوره ریاست او، سرآغاز رکورد بزرگی در تاریخ آمریکا ارزیابی شد.

ترامپ در این مصاحبه از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کرد اما برخی جنبه های مثبت اقتصاد را نیز تایید کرد.

وی خاطرنشان کرد ما اقتصاد شکننده ای داریم و تنها دلیل آن انجام کارهای طاقت فرسا است.

دونالد-ترامپ

نمی خواهم هربرت هوور باشم

ترامپ تاکید کرد من امیدوارم وقتی که این سقوط اتفاق می افتد طی ۱۲ ماه آینده باشد زیرا من نمی خواهم هربرت هوور باشم. تنها رئیس جمهوری که من نمی خواهم جای او باشم.

این در حالی است که وضعیت اقتصاد ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ با پیش بینی های اقتصاددانان فاصله داشت. اقتصاد آمریکا در این سال، با بحران های متعددی روبرو شد: افزایش بی سابقه نرخ تورم و اوضاع آشفته بازار مسکن.

در همین حال جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه روز پیش در پستی در شبکه ایکس نوشت: کمپین دونالد ترامپ فقط مربوط به اوست و نه شما و مردم آمریکا.

وی در گذشته نیز ترامپ را با هوور مقایسه کرده بود. بایدن ماه گذشته اظهار کرد در دوران چهار ساله ریاست جمهوری ترامپ، او تنها رئیس جمهوری به جز هربرت هوور بود که در دوران ریاستش افراد زیادی شغل خود را از دست دادند. و به همین دلیل است که من اغلب او را به عنوان «دونالد هربرت هوور ترامپ» می شناسم.

جوبایدن

در حال فروپاشی هستیم

ترامپ چند روز پیش نیز در سخنرانی در جمع هوادارانش در ایالت آیووا تصویر تاریکی از ایالات متحده ارائه داد. او آمریکا را کشوری در حال فروپاشی و احاطه شده از سوی تروریست ها و مهاجرانی از آسایشگاه های روانی خواند که به مرز آمریکا با مکزیک سرازیر شده اند.

ترامپ با حمله به بایدن خاطرنشان کرد هیچ چیزی در دوران ریاست جمهوری جو بایدن احمق بهتر نشده است. همه چیز به هم ریخته است.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ می‌داند، این در حالی است که براساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴ است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی‌ها شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۴ برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند.

دلار-قیمت-ارز

شاخصه های اقتصاد آمریکا

شاخص‌های اقتصادی آمریکا شامل مجموعه‌ای از نشانگرها و آمارهایی است که وضعیت و عملکرد اقتصادی کشور را نشان می‌دهند. در زیر برخی از شاخص‌های اقتصادی مهم آمریکا را ذکر می‌کنم:

۱. رشد اقتصادی: نرخ رشد ناخالص داخلی (GDP)، که نشان‌دهنده تولید و درآمد کلی کشور است.

۲. نرخ بیکاری: درصد جمعیت بلا استفاده است که در جستجوی شغل هستند و به دنبال اشتغال هستند.

۳. نرخ تورم: نرخ تغییر قیمت‌ها در مدت زمان مشخص، که معمولاً با استفاده از شاخص قیمت کالاها و خدمات (مانند شاخص قیمت مصرف کننده) اندازه‌گیری می‌شود.

۴. نرخ بهره: نرخی که بانک‌ها به یکدیگر یا به مشتریان خود برای قرض دادن و دریافت وام تعیین می‌کنند.

۵. شاخص بورس: عملکرد بازار سهام و قیمت سهام شرکت‌های عمده را نشان می‌دهد، معمولاً با استفاده از شاخص‌هایی مانند Dow Jones Industrial Average و S&P ۵۰۰.

۶. معاملات بین‌المللی: وضعیت و رشد تجارت بین‌المللی، شامل صادرات و واردات کالاها و خدمات.

۷. سطح مصرف: میزان هزینه‌ها و میزان مصرف خانوارها و شرکت‌ها در اقتصاد.

۸. سرمایه‌گذاری: سطح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی، از جمله سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و تجهیزات.

۹. موجودی نقدینگی: میزان پول نقد و اعتباری که در گردش است و برای تجارت و معاملات استفاده می‌شود.

این تنها چند نمونه از شاخص‌های اقتصادی آمریکا هستند و هنوز شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد که در بررسی و تحلیل وضعیت اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم