شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#جدید#فرانسه#رییس‌جمهور

نخست‌وزیر جدید فرانسه چه کسی است؟

نخست‌وزیر جدید فرانسه چه کسی است؟

مهر نوشت: در آستانه انتخابات پارلمان اروپا، رییس‌جمهور فرانسه امروز «گابریل آتال» را به عنوان نخست‌وزیر این کشور منصوب کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «امانوئل ماکرون» رییس‌ جمهور فرانسه امروز سه‌ شنبه «گابریل آتال» (Gabriel Attal) وزیر آموزش ۳۴ ساله را به عنوان نخست‌ وزیر جدید خود منصوب کرد تا در آستانه انتخابات پارلمان اروپا جان تازه‌ ای به دومین دوره ریاست‌ جمهوری خود ببخشد.

به گزارش رویترز، این اقدام لزوما منجر به تحول سیاسی بزرگی نخواهد شد، اما نشان دهنده تمایل ماکرون به تلاش برای حرکتی فراتر از اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی و مهاجرت در سال گذشته و بهبود شانس حزب میانه‌ رو خود در انتخابات ژوئن اتحادیه اروپا است.

بر اساس اعلام این رسانه، جایگاه ماکرون در نظرسنجی‌ ها از حزب مارین لوپن رهبر راست افراطی حدود ۸ تا ۱۰ درصد عقب است.

«امانوئل ماکرون» از زمانی که حزبش اندکی بعد از انتخاب مجدد وی در سال ۲۰۲۲ با از دست دادن ۵۵ کرسی، اکثریت مطلق پارلمانی را از دست داد، در حال دست و پنجه نرم کردن با ترکیب پارلمانی جدید برای پیشبرد سیاست هایش بوده است.

این در حالیست که شب گذشته اعلام شد «الیزابت بورن» (Elisabeth Borne) نخست وزیر (پیشین) فرانسه استعفای خود را به رییس جمهور این کشور تقدیم کرد.

وی پس از کمتر از ۲ سال تصدی این سمت، استعفا داد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه (کاخ الیزه) در این ارتباط آمده بود که ماکرون استعفای او را پذیرفته است.

به گزارش آژانس فرانس پرس، امانوئل ماکرون در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس در این باره نوشته بود که از او به خاطر کار برای کشور تشکر می کند.

310310