شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کشورهای عربی#آمریکا#وزیر خارجه#غزه#فلسطین

وزیر خارجه آمریکا:ترکیه و کشورهای عربی در آینده غزه پس از جنگ مشارکت می‌کنند

وزیر خارجه آمریکا:ترکیه و کشورهای عربی در آینده غزه پس از جنگ مشارکت می‌کنند

مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا که هم‌اکنون در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، مدعی شد که سران کشورهای عربی خواهان توقف جنگ در غزه هستند.

به نقل از اسپوتنیک، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد که عربستان، اردن، قطر، امارات و ترکیه درباره آینده غزه پس از پایان جنگ، مشارکت خواهند کرد.

آنتونی بلینکن دراین‌باره گفت «سران این کشورها توافق کردند که درباره تلاش‌ها برای کمک به غزه همکاری کنند.» و درادامه مدعی شد (در سفر به ترکیه و منطقه) به هر کشوری که می‌رفته است سران این کشورها مصمم به جلوگیری از گسترش جنگ بودند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت: سران این کشورها توافق کردند که به برقراری ثبات در غزه کمک کنند و مسیر آینده سیاسی آن را ترسیم کنند و آماده‌اند برای اتخاذ تصمیم‌هایدشوار و دست‌یابی به همه این هدف‌ها تعهدهای لازم را بپذیرند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان اظهارات خود گفت که تعهدهای کشورهای عربی را قبل از ارائه به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شورای جنگ این رژیم و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه خواهد کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه برای پنجمین بار از آغاز جنگ در غزه به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص اعلام کرد که آنتونی بلینکن قرار است امروز سه‌شنبه با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی و پس از آن یسرائیل کاتس وزیر خارجه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و اعضای کابینه جنگ این رژیم دیدار کند.

این روزنامه اشاره کرد که بلینکن در ادامه با خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه و یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

هاآرتص بیان کرد که جلوگیری از تشدید تنش و درگیری‌ها در مرزهای شمالی، اوضاع غزه پس از جنگ، افزایش کمک‌های ارسالی به غزه و کاهش حملات به غزه محور اصلی گفتگوهای بلینکن با مقامات اسرائیلی خواهد بود.

آنتونی بلینکن، سفر منطقه‌ای خود را روز شنبه و با سفر به ترکیه و یونان آغاز کرد و پس از آن به قطر، امارات و عربستان رفت و هم‌اکنون در تل‌آویو به سر می‌برد و پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و مصر خواهد رفت.

310310