شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بازنشستگان

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود؟

اقتصاد همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود؟

نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در نظر داشته باشیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز اجرایی نشده است. تورم ۴۶ درصدی با افزایش حقوق ۱۸ الی ۲۰ درصدی همخوانی و کارایی ندارد.

بر اساس منابع مصوب لایحه بودجه ۱۴۰۳ میانگین رشد حقوق کارکنان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده  ۱۸ درصد خواهد بود.

حمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۸ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی کرمان در تذکری شفاهی به رئیس جمهور، گفت: جناب آقای رئیس‌جمهوری برای حمایت از تولید که دغدغه حضرت امام (ره) بود و به آن تاکید کرد و برای امنیت غذایی نیز دارای اهمیت است امروزه شرکت خدماتی و حمایتی ۱۷ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، این باید پرداخت شود. نیازمند است آقای منظور به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند، کشاورزان در همه جوامع نیازمند حمایت هستند.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهوری به آقای منظور یادآور شوید با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که در کشور اعمال شده کارکنان وزارتخانه‌های کشور، بهداشت، آموزش و پرورش و سایر وزارتخانه‌ها که بازنشسته شده‌اند یک سال است حقوق دریافت نکرده‌اند همچنین کارمندان شاغل امروز نیازمند حمایت هستند؛ در نظر داشته باشیم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز اجرایی نشده است. تورم ۴۶ درصدی با افزایش حقوق ۱۸ الی ۲۰ درصدی همخوانی و کارایی ندارد.

وی در تذکری به وزیر ورزش یادآور شد: آقای هاشمی شما قول دادید انتظار داریم پروژه‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران را در دستورکار قرار دهید. در خصوص توزیع درآمدها از محل مالیات و بودجه این موارد مورد توجه قرار بگیرد و بر اساس شاخص‌های استانی، استان‌های گلستان و علی آباد که نیازمند حمایت بیشتر هستند مورد توجه ویژه قرار گیرند.

نوروزی در تذکری به وزیر بهداشت تاکید کرد: در سفر رئیس‌جمهوری به حوزه انتخابیه قول افزایش تخت‌های بیمارستانی را دادید، امیدواریم این مسئله در دستورکار قرار بگیرد؛ در سفر اول و دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان بزرگ‌ترین پروژه‌های استانی همچون فاز دوم نیروگاه سیکل علی آباد کتول مصوب شد، از وزرای نیرو و اقتصاد هم در آن مراسم حضور داشتند، آقای غضنفری با توجه به قولی که داده‌اید هنوز محقق نشده است، در آن مراسم مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری نیز حضور داشته‌اند انتظار می‌رود این مهم در دستورکار قرار گیرد و دیگر شاهد قطعی مکرر برق نباشیم.