شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

حقوق بازنشستگان / معوقات بازنشستگان / عیدی بازنشستگان

خبر خوش دولت / این بازنشستگان پولدار می شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جمعیت این صندوق رو به افزایش است اظهارداشت: ما وقتی بیمه شده جدید می گیریم به تناسب آن بازنشسته می شوند.

اقتصاد خبر خوش دولت / این بازنشستگان پولدار می شوند

بیت‌الله برقراری ادامه می‌دهد: در حال حاضر از کل تعداد ۱۸۴ هزار نفر بازنشسته این صندوق، برخی افراد در دوران بازنشستگی خود هستند و ایام بازنشستگی را سپری می‌کنند. همچنین، بخشی از این گروه از طریق فوت از دست رفته‌اند و بازماندگان آنها حقوق بازنشستگی می‌گیرند. علاوه بر این، برخی دیگر از این بازنشستگان به دلیل از کارافتادگی، در حال حاضر بیکار هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جمعیت این صندوق رو به افزایش است اظهارداشت: ما وقتی بیمه شده جدید می گیریم به تناسب آن بازنشسته می شوند.

برقراری با اشاره به اینکه در سفرهای استانی شاهد رضایت کشاورزان و مستمری بگیران این صندوق هستیم و این افراد بابت حقوقی که دریافت می کنند قانع و کم توقع هستند تصریح کرد: منابعی که به عنوان حقوق در اختیارشان قرار می گیرد تلاش داریم حقوقشان را سال به سال براساس مصوبه هیات وزیران افزایش بدهیم.

وی با تاکید براینکه افزایش حقوق بازنشستگان در دولت سیزدهم اتفاق افتاده و در طول سنوات گذشته بی سابقه بوده است گفت: امسال حقوق بازنشستگان این صندوق را ۲۵ درصد افزایش داده ایم.

به گفته برقراری، سال گذشته ۴۳ درصد حقوق بازنشستگان این صندوق افزایش پیدا کرده بود.

وی اظهار داشت: ما دو هدف عمده یعنی حرکت به سمت کیفیت خدمات و کفایت مستمری را داریم یعنی فردا کفایت زندگیشان را بدهد ما برای این دو مقوله علمی برنامه راهبردی نوشتیم با حضور صاحبنظران فنی و کارشناسان بیمه و براساس محاسبات بیمه ای که کفایت مستمری و خدمات بهتر باعث پایداری صندوق شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه روستاییان گفت: هرکسی که در مناطق روستایی و عشایری زندگی می کند یا کشاورز است یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر زندگی می کند کشاورز چه در مناطق شهری یا روستایی باشد می توانند از سن ۱۸ تا ۵۰ سالگی به صندوق مراجعه کنند و دائمی خودشان را بیمه کنند.

به گفته وی، البته این سن احکام دائمی مجلس است و بالاتر از این سن را شامل نمی شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: روستاییان، عشایری و کشاورزان شهرهای کوچک مشخص هستند اما کشاورزان در شهرهای بزرگ باید از وزارت جهاد کشاورزی گواهی و اسناد معرفی نامه بیاورند تا بیمه شوند.

برقراری سن بازنشستگی این صندوق را ۶۵ سال عنوان کرد و اظهارداشت: اگر کسی در سن ۵۰ سالگی بخواهد عضو صندوق شود در سن ۶۵ سالگی با ۱۵ سال سابقه بازنشسته می شود و کسانی که از دوران جوانی در این صندوق بیمه می شوند به تناسب سنشان سنوات بیشتری دریافت می کنند.

وی با تاکید براینکه بیمه روستاییان اختیاری است تصریح کرد: عضویت در این صندوق ظرفیت خوب و بی نظیری برای بیمه شدگان است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره نحوه مراجعه به صندوق بیمه روستاییان گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به کارگزاری های صندوق بیمه روستاییان در این صندوق بیمه شوند.

به گفته برقراری، اکنون ۱۸۰۰ کارگزاری صندوق بیمه روستاییان در سراسر کشور فعال است که دارای تنوع پراکندگی و موقعیت جغرافیایی است تا تمامی آحاد مشمول جمعیت هدف ما بتوانند به سهولت به این مهم دست پیدا کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: سوابق در این صندوق قابل انتقال به سایر صندوق های بیمه ای است یعنی طرف در این صندوق عضو شده می تواند سوابقش را به تامین اجتماعی ببرد و اگر کسی بیمه تامین اجتماعی دارد می تواند سوابقش را به این صندوق انتقال دهد.

وی افزود: البته دربحث انتقال سوابق بیمه شدگان باید مابه التفاوتش را پرداخت کنند که این نیز یک مزیت به شمار می رود.

برقراری، دریافت مستمری ،کارافتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق را جز مزیت های این صندوق دانست و اظهارداشت: اگر جامعه هدف ما ز مزیت های این صندوق مطلع باشند به طور حتم از این مهم استقبال می کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر درباره مطالبات صندوق از دولت گفت: ما تا سال ۱۴۰۱ براساس حسابرسی ها حدود ۱۵ همت طلب داریم دلیلش این است که دولت های قبلی حق بیمه یعنی سهم قانونی خود را پرداخت نکرده اند.

وی افزود: دولت سیزدهم نسبت به دولت های قبلی خیلی توجه به این موضوع داشته اما کامل نیست ما تلاش داریم که سهم قانونی را دولت بدهد حتی مطالبات قبلی که انباشته شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، مطالبات این صندوق را از گذشته تا سال ۱۴۰۱ و سالجاری حدود ۲۵ همت برآورد کرد.

برقراری اضافه کرد: تلاش داریم در احکام برنامه، دولت همانگونه که طلب تامین اجتماعی را می دهد طلب ما را نیز بدهد زیرا این رقم برای ما درشت است اما برای دولت رقم زیادی نیست.

مادران غیرشاغل روستایی دارای بیش از ۳ فرزند به صورت رایگان بیمه می شوند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری که ۳ فرزند و بیشتر دارند بدون پرداخت حق بیمه اینها تحت پوشش رایگان این صندوق قرار می گیرند.

برقراری افزود: طبق این ماده قانونی کسی که در حین بیمه پردازی فرزند چهارم یا پنجم بدنیا بیاورد به تعداد هر فرزند دو سال به سنواتش اضافه می شود.

 

منبع: ایسکانیوز