شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیستان#زاهدان#سیستان و بلوچستان#مجلس

ارتباطی بین حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان و کرمان وجود دارد؟/ هشدار نماینده زاهدان به کشورهای همسایه

ارتباطی بین حملات تروریستی در سیستان و بلوچستان و کرمان وجود دارد؟/ هشدار نماینده زاهدان به کشورهای همسایه

خانه ملت نوشت: نماینده زاهدان در مجلس گفت: برخی از کشورهای همسایه بدانند که اگر اراده قاطع در مقابله با لانه‌های تروریستی در خاک خود را نداشته باشند خودشان قربانی اصلی خواهند بود همان گونه که تاکنون خسارات مالی و جانی بسیاری پرداخت کرده‌اند

فداحسین مالکی، نماینده زاهدان در مجلس در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۸دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن ابراز انزجار و محکومیت حملات تروریستی ناجوانمردانه به مقر انتظامی راسک و گلزار شهدای کرمان و تسلیت به خانواده شهدای سیستان و بلوچستان و کرمان و ملت ایران، گفت: میان حملات پیچیده تروریستی اخیر در مقر انتظامی راسک و مزار شهدای کرمان ارتباط معناداری وجود دارد که حاکی از نقش مستقیم سرویس‌های امنیتی کشورهای منطقه و همسایه در پشت این حوادث است.

وی افزود: لازم می‌دانم صراحتاً به جامعه جهانی و سازمان ملل اعلام و هشدار دهم که مسئولیت هرگونه توسعه ناامنی و جنگ‌افروزی در مرزهای شرقی و غربی کشور و همچنین منطقه خاورمیانه متوجه مستقیم رژیم اشغالگر صهیونیستی است. برخی از کشورهای همسایه بدانند که اگر اراده قاطع در مقابله با لانه‌های تروریستی در خاک خود را نداشته باشند خودشان قربانی اصلی خواهند بود همان گونه که تاکنون خسارات مالی و جانی بسیاری پرداخت کرده‌اند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درخصوص این گونه فجایع، گفت: از تمامی دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی خواستار شناسایی و برخورد سریع، جدی و قاطع با گروه‌های تروریستی وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه هستیم.

مالکی با تاکید بر اینکه ناامن کردن شرق کشور، از اصفهان و شیراز گرفته تا سیستان و بلوچستان و کرمان، به معنای ناامنی و ناآرامی کل کشور است، گفت: صراحتاً خواستار مداخله عملی، بازدارنده و قاطع وزرای خارجه، کشور و اطلاعات کشور در خصوص برقراری دیپلماسی فعال و مقتدرانه با مقامات کشورهای پاکستان و طالبان افغانستان هستیم.

نماینده زاهدان در مجلس ضمن قدردانی از قرارگاه قدس سپاه پاسداران مستقر در شرق کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، از فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح همچنین مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست کرد هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکلات و تنگناهای موجود و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه پرسنل عزیز نظامی و انتظامی و امنیتی اقدام و به‌ویژه بهره‌گیری از نیروهای توانمند بومی توجه ویژه داشته باشند.

مالکی در ادامه خطاب به رئیس جمهور و با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه در سیستان و بلوچستان هیچ‌گونه پروژه سنگین و اشتغالزایی صورت نگرفته است؛ گفت: استدعا دارم هر چه سریعتر نسبت به اجرای پروژه‌های ملی و اشتغال‌زا در سیستان و بلوچستان اقدام کنید؛ تا هرچه سریعتر شاهد ارتقاء سطح توسعه پایدار و کاهش ناامنی‌ها در استان و شرق کشور باشیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تحرکات مذبوحانه ایادی رژیم صهیونیستی در شرق کشور؛ سه پیشنهاد به مقامات نظامی، امنیتی و دیپلماسی کشور برای مذاکره با مقامات نظامی پاکستان و طالبان مطرح و عنوان کرد: نخست اینکه برخورد قاطع از ارتش پاکستان که راساً به انهدام مقر و پایگاه‌ها در خاک خود اقدام کنند. پیشنهاد دوم اینکه عملیات مشترک میان نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و ارتش پاکستان در جهت انهدام این گروهک‌ها داده شود. پیشنهاد سوم اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ایران آمادگی دارند راساً و با هماهنگی دولت پاکستان عملیات انهدام را در خاک پاکستان انجام دهند.

مالکی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه عملی به مسئولین کشوری و لشکری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت حداکثری آحاد ملت ایران در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همانا اصل جمهوریت نظام جمهوری اسلامی و حق مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت خود همواره اصل بنیادی و خدشه‌ناپذیر در اراده جامعه اسلامی بوده است.

وی نطق خود را با طرح سوالی از وزیر خارجه روسیه پی گرفت و گفت: آقای لاوروف! مگر شما در مذاکرات تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به لزوم احترام به تمامیت ارضی ایران اذعان نداشتید؟ حال سوال اینجاست که آیا جزایر سه‌گانه ایرانی جزو تمامیت ارضی کشور ما نیست؟ اگر دولت مسکو به اینگونه سیاست ورزی- یکی به میخ و یکی به نعل زدن- ادامه دهد، خاطرات تلخ ملت ایران نسبت به روس‌ها در طول تاریخ تداعی خواهد شد و قطعاً جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک راهبردی در رابطه با خودش با فدراسیون روسیه تجدید نظر خواهد کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی نطق خود ضمن اشاره به برخی مشکلات جاری کشور، لزوم توجه بیشتر به سفره مردم خصوصاً معیشت دهک‌های پایین درامدی، لزوم احیای منزلت بازنشستگان کشوری و لشکری، لزوم افزایش و کنترل و کارشناسی نرخ تعرفه‌های کاربران اینترنت و نظارت دقیق و جدی بر فعالیت اپراتورها، تامین اینترنت همشهریان عزیزمان در کشور را خواستار شد.

مالکی همچنین ضمن تقدیر و تشکر وزاری اقتصاد و جهاد کشاورزی از ایشان خواست درخصوص اصلاح فوریت دستورالعل داخلی و ابلاغی درخصوص ارزش‌گذاری دوباره کالاها و مواد وارداتی توسط سازمان‌های امور مالیاتی استان‌های سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌های مرزی، عملاً نسبت به این مسئله اقدام کنند.

وی ضمن تذکر به وزیر آموزش و پرورش درخصوص رسیدگی به تغییر وضعیت معلمان خرید خدمتی و پرداخت معوقات حقوق ایشان، در تذکری خطاب به وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص تاخیر ۱۴ ماهه جبران خسارت وارده به بازاریان و تجار زاهدان و شهرداری زاهدان، اقدام هرچه زودتر نسبت به پرداخت این خسارت را خواستار شد.

۲۱۹۲۱۵