شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#هلال احمر

احترام به رأی و نظر مردم از ویژگی‌های بارز امام بزرگوار بود/ ایستادگی ایشان باید به نسل امروز منتقل شود

احترام به رأی و نظر مردم از ویژگی‌های بارز امام بزرگوار بود/ ایستادگی ایشان باید به نسل امروز منتقل شود

آیین اختتامیه دومین هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین با حضور نماینده رهبر انقلاب در جمعیت هلال احمر برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این همایش که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، خانواده و بیت امام راحل، اعضای جمعیت هلال احمر، هنرمندان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های بیت تاریخی امام راحل برگزار شد، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی بر اهمیت ترویج اخلاق و اندیشه امام خمینی (ره) در ابعاد متعدد فردی، اجتماعی، سیاسی در میان جوانان تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب، امام خمینی (ره) را یگانه فرزانه تاریخ معاصر معرفی کرد و افزود: در جامعه کنونی بایستی اخلاق و اندیشه امام خمینی (ره) را در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی در میان جوانان ترویج کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی مجاهدی نمونه و بی‌مانند بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) در برابر طاغوت زمانه بپاخاست و تا استقرار نظام اسلامی حرکت عظیم انقلابی مردم را با تکیه بر وعده نصرت الهی هدایت کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایمان به خدا و امید را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی(ره) دانست و اضافه کرد: ایمان به پروردگار مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) بود.

به گفته وی امام راحل ارتباط عارفانه‌ای با خدا داشت و امید امام برگرفته از همین رابطه بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در تکمیل سخنان خود با تاکید بر اهمیت ترویج اخلاق و اندیشه امام خمینی(ره) در جامعه گفت: امروز امام خمینی (ره) برای نسل جوان ناشناخته است و این یک حقیقت است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به بازخوانی بخشی از خاطرات خود از سال‌های پیش از انقلاب و پس آن پرداخت و به نحوه آشنایی خود با امام، اخلاق و اندیشه ایشان اشاره کرد.

وی در این‌باره خاطرنشان کرد: وجود امام سراسر ایمان و عشق به خدای متعال بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان خود اخلاص در عمل را یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد و به یادداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دفتر حجت الاسلام وزیری که از آن نیز به عنوان اولین نامه و بیانیه امام یاد می‌شود، اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شجاعت، ایستادگی و مقاومت امام راحل باید به نسل امروز منتقل شود، خاطرنشان کرد: جوانان امروز به مطالب امام و کتاب‌های ایشان سخت نیاز دارند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این همایش بر اهمیت بهره‌مندی از ابزار هنر برای تشریح و تبیین اندیشه و اخلاق امام خمینی (ره) نیز تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب مردمی‌بودن را از دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) دانست و خاطر نشان کرد: احترام به رای و نظر مردم و امید به ذات پروردگار از خصایل بارز امام بزرگوار بود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین معزی مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر امید و امیدواری تاکید ویژه کردند.

وی در بخش بعدی سخنان خود به لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به تاکید معظم له بر ایجاد روحیه امید و خودباوری در جوانان اشاره کرد و افزود: در حوزه جوانان، تربیت جوان مومن، امیدوار، با ایمان، دانا، مسئولیت‌پذیر و کاردان را از جمله محورهای مهم گام دوم است که باید جوانان برای ساختن آینده کشور بر آن تکیه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در بخش دیگری از سخنان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: امام در قبال مسائل جهان اسلام احساس مسئولیت می کرد. وی افزود: امروز می بینیم در غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و باید در قبال این اتفاقات احساس مسئولیت کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: هلال احمر جمعیتی مهرورزانه که وظیفه آن کاهش آلام مردم در حوادث است. نماینده ولی فقیه در هلال احمر در همین زمینه افزود: حضور فعال و با انگیزه خدایی امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر در تمامی حوادث و سوانح تلخ به گونه ای است که در همین جریان تروریستی اخیر در گلزار شهدای کرمان، نام دو امدادگر جوان هلال احمر نیز در میان شهدای این حادثه ی تاسف بار است.

وی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر با افتخار ، بیش از ۴۵۰ شهید را تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و پس از جنگ نیز این جمعیت در تمام حوادث حضور فعالانه دارد.

لازم به ذکر است که هفته فرهنگی خمین ۱۲ دی ماه جاری در بیت تاریخی امام راحل با همکاری دستگاه‌های متعدد فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و امدادی برگزار شد.

۲۱۹۲۱۹