شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی#زوج و فرد

پیشنهاد جالب برای تردد خودروها در روزهای آلوده

پیشنهاد جالب برای تردد خودروها در روزهای آلوده

مهر نوشت:رییس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: زوج و فرد کردن خودروها در روزهای آلوده توجیه محیط‌زیستی ندارد بهتر است در روزهای آلوده خودروهای پاک‌تر اجازه تردد داشته باشند.

سمیه رفیعی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا در زمان اوج آلودگی کاهش تردد خودروها است، اعلام کرد: در زمان تدوین راهکارهای تحقق این امر، راحت‌ترین کار یعنی نصف کردن تردد خودروها و اجرای طرح زوج و فرد دیده شده بود.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شرایط اضطراری آلودگی هوا باید به روز شود، گفت: اکنون که محدوده طرح ترافیک و آلودگی هوا به روش مکانیزه کنترل می‌شود و بانک اطلاعات خودروها و میزان آلایندگی آنها نیز موجود است، باید راهکاری که توجیه محیط زیستی هم داشته باشد، جایگزین شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس افزود: به عنوان مثال، می‌توان تردد خودروهای هیبریدی یا خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند در روزهای آلوده مجاز به تردد باشند که به این ترتیب هم انگیزه خرید خودروهای پاک‌تر و کم مصرف تر بیشتر می‌شود و هم هدف قانونگذار برای کاهش بار آلایندگی و تردد خودروهای پاک‌تر محقق می‌شود.

۲۳۳۲۱۷