شهر خبر

اصرار آیت الله مهدوی کنی بر حضور حسن روحانی در لیست خبرگان جامعه روحانیت /با این پیام، جامعه مدرسین عقب نشینی کرد

اصرار آیت الله مهدوی کنی بر حضور حسن روحانی در لیست خبرگان جامعه روحانیت /با این پیام، جامعه مدرسین عقب نشینی کرد

حسن روحانی در بازخوانی خاطرات حضورش در ۳ دوره مجلس خبرگان رهبری، روایتی جالب از لیست جامعتین در انتخابات مجلس چهارم را مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایت رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگویی تفصیلی درباره سه دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری، ماجرای حمایت آیت‌الله مهدوی کنی از او برای حضور در لیست جامعتین در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان علیرغم مخالفت چند نفر از اعضای جامعه مدرسین را روایت کرده است.

متن کامل این بخش مصاحبه:

من در مجلس سوم عضو خبرگان از استان سمنان بودم. برای دوره چهارم خبرگان در جامعه روحانیت مبارز بحث شد راجع به تهران و مطرح شد که من در این دوره از استان تهران کاندیدا شوم، بحث و رأی‌گیری شد و به جز خود من تقریبا همه رأی دادند. بنابراین من داخل لیست تهران شدم.

بنا شد در لیست خبرگان مشورتی بین جامعه مدرسین و روحانیت مبارز شود و یک لیست واحد معروف به لیست جامعتین داده شود. در جامعه مدرسین چند نفر مخالفت کرده بودند که اسم من در لیست تهران نباشد. لیست دیگری تنظیم کرده بودند. این خبر به جامعه روحانیت مبارز رسید و به آقای مهدوی کنی که دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران و عضو باسابقه و بعد از شهادت بزرگانی مثل شهید بهشتی و شهید مطهری، شخصیت بارز در جلسات بود. حتی وقتی آیت‌الله خامنه‌ای و آیت‌الله هاشمی عضو جامعه روحانیت بودند، دبیری به عهده آقای مهدوی کنی بود. همه شیخوخیت ایشان را قبول داشتند.

وقتی این خبر به آقای مهدوی کنی رسید، ایشان به جامعه مدرسین پیغام داد که به هیچ عنوان راجع به فلانی (من) ما کوتاه نمی‌آییم. ایشان عضو مؤسس جامعه روحانیت مبارز است و اگر اصرار کنید ما لیست جداگانه برای تهران خواهیم داد.

با پیام آیت‌الله مهدوی کنی جامعه مدرسین عقب‌نشینی کرد و اسم من در لیست قرار گرفت. البته در مجلس خبرگان چهارم جناح تندرویی در تهران شایع کرده بودند که ما باید دنبال خبرگان منهای هاشمی - روحانی باشیم. تندروها این را در نشریات خودشان هم آورده بودند. لیستی هم درست کرده بودند برای تهران که اسم آقای هاشمی و من هم در آن نبود. [فهرست] ۱۶ نفر دیگری درست کرده بودند، در تهران هم خیلی تبلیغ کرده بودند که البته مؤثر نبود.

۲۷۲۷