شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#رئیس جمهور#رئیس جمهور آمریکا

دلیل فرار ناو آمریکا از مدیترانه/ اسرائیل به گاو وحشی تبدیل شده است

دلیل فرار ناو آمریکا از مدیترانه/ اسرائیل به گاو وحشی تبدیل شده است

ایرنا نوشت: برخی از تنگنا و مخمصه ای خبر دادند که "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به علت حمایت بی دریغ از رژیم صهیونیستی به آن گرفتار شده است.

رای الیوم در مطلبی با اشاره به تنگنایی که "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به علت سیاست های کابینه افراطی رژیم صهیونیستی به آن گرفتار شده، نوشت: حدود ۲۰۰ نماینده عضو حزب دموکرات کنگره و به میزان ۷۵ درصد و ۱۰۰ درصد نمایندگان جمهوری خواه کنگره حامی رژیم صهیونیستی هستند و جز عده ای انگشت شمار از حزب دموکرات، انتقادی از رژیم صهیونیستی در کنگره نمی‌شود و این در حالی است که نسل جوان آمریکا اوضاعی متفاوت دارد و منتقد رژیم صهیونیستی هستند.

دولت بایدن میان این دو گروه گرفتار شده است؛ نه می‌تواند کنگره را نادیده بگیرد و نه مایل است که جریانات جوان را نادیده انگارد و سعی می‌کند که دو طرف را راضی نگه دارد.

برخی بر این باورند که دولت بایدن در حال عدول سیاست های خود در قبال رژیم صهیونیستی با توجه به فشار فزاینده خارجی بر آمریکا و منزوی شدن آن در عرصه دیپلماتیک به علت حمایت از تل آویو در کشتار مردم غزه است. به اعتقاد این افراد، بایدن به دنبال جذب جوانان معترض به سیاست های رژیم صهیونیستی است و ماجرای خارج کردن ناو آمریکایی از منطقه هم در این راستا است به ویژه که این تصمیم اندکی قبل از ترور العاروری رخ داده است.

قبل از عملیات ترور العاروری و شهادت وی، بایدن تصمیم به خارج کردن ناو آمریکایی از دریای مدیترانه گرفته و یکی از منابع آگاه اعلام کرده ه هدف از این اقدام بایدن، بازداشتن رژیم صهیونیستی به شکل غیرمستقیم از هدف قرار دادن منطقه ضاحیه جنوب بیروت بوده است.

این برداشت نزد آمریکایی ها وجود دارد که اصولا فلسفه حضور ناو آمریکایی در دریایی مدیترانه، ممانعت از گسترش جنگ و بازدارندگی بوده است و هنگامی که آمریکایی ها از ترور العاروری مطلع شدند، اینکه از عملیات پیش از آن اطلاع داشتند را رد کردند، اما این تکذیب دروغ است، زیرا تل آویو به اطلاع آمریکا رسانده، اما خیلی دیر و واشنگتن به نشانه عدم رضایت از این روند تصمیم به خارج کردن ناو خود از مدیترانه گرفت.

رای الیوم در پایان نوشت: در واقع خارج کردن ناو آمریکایی از دریای مدیترانه، پیامی بوده است که اسرائیل دست به عملیات ترور العاروری نزند، اما تل آویو به گاو وحشی تبدیل شده است. برداشت کنونی در واشنگتن این است که اگر کابینه افراطی نتانیاهو همچنان بایدن را در تنگنا قرار دهد، او در انتخابات برنده نخواهد شد و آرای او ریزش خواهد داشت و این هدیه مجانی به رقیبش ترامپ خواهد بود.

آمریکا ۱۳ دی ماه هواپیمابر جرالد فورد را از دریای مدیترانه خارج کرد.

311311