شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##زمان#دقیق#واریز#عیدی#بازنشستگان#مشخص

زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان مشخص شد

اقتصاد زمان دقیق واریز عیدی بازنشستگان مشخص شد

دولت اعلام کرده است که عیدی بازنشستگان از ابتدای اسفند به حساب این گروه واریز می‌شود.

واریز عیدی علاوه‌بر بعد مالی و کمک به بهبود شرایط معیشتی خانواده‌ها، دارای اهمیت روانی بسزایی است؛ زیرا پرداخت عیدی می‌تواند باعث افزایش رضایت شغلی، انگیزه کاری و حس تعلق کارکنان نسبت به سازمان شود. از سوی دیگر، تاخیر در پرداخت آن یا کاهش سهم عیدی تاثیر منفی بر روحیه کارکنان خواهد گذاشت.

در سال‌های اخیر، عیدی تعیین شده برای بازنشستگان باعث اعتراض این گروه شده است، سال گذشته هر بازنشسته تامین اجتماعی حدود یک میلیون تومان عیدی دریافت کرد که به گفته بسیاری از این افراد کفاف هزینه‌های خرید میوه یک خانواده در ایام نوروز را هم نمی‌دهد. درحالی که دولت، وعده افزایش مبلغ عیدی بازنشستگان را داده است، بازهم این سازمان تامین اجتماعی است که باید آخرین مبلغ عیدی بازنشستگان را تعیین کند.

واریز عیدی بازنشستگان از ابتدای اسفندماه

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، واریز عیدی بازنشستگان از اسفندماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. مبلغ عیدی بازنشستگان کشوری همانند سال‌های گذشته توسط دولت و به موجب مصوبه هیات وزیران تعیین می‌شود. بنابراین، میزان پاداش آخر سال بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۳، به اندازه مبلغ عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ مورد تصویب قرار می‌گیرد. اما مبلغ عیدی بازنشستگان کارگری هرساله به یکی از جنجالی‌ترین موضوعات خبری پایان سال تبدیل می‌شود.