شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت

مصرف ماهی/قیمت ماهی/بازار ماهی

قیمت بالای ماهی اوزون برون / قزل آلا چند؟

در این گزارش به بررسی قیمت انواع ماهی در بازار پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت بالای ماهی اوزون برون / قزل آلا چند؟

مصرف آبزیان، مانند  ماهی و میگو برای عده بسیاری تبدیل به یک آرزو شده است و دیگر کم تری می تواند هفته ای یک بار یا حداقل هر ۲ هفته، یک وعده را به مصرف ماهی و میگو اختصاص دهد. آبزیان علاوه بر آنکه صید بسیار سختی دارند، پرورش آن ها نیز نیاز به هزینه و زمان بسیار است. می توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل قیمت بالای آبزیان، صید سخت و مراحل پرورش است.

ماهی های رودخانه ای، اصولا قیمت بالا تری نسبت به سایرین دارند و صید آن ها زمان خواهد برد. جدا از همه این صحبت ها، سفره های مردم نشان می دهد که مصرف آبزیان دیگر جایی ندارد و حتی ماهی یک بار هم در سفره خانوارها دیده نمی شود. حتی، عده بسیاری هستند که این غذا را دیگر در شب عید نمی توانند استفاده کنند و برای آن جایگزین درنظر گرفته اند.

مصرف-ماهی

با گشت کوتاهی در بازار و میادین تره بار، متوجه خواهیم شد که مردم، تمایل چندانی به خرید ماهی نشان نمی دهند و زمانی که قیمت درج شده بر روی تابلو را مشاهده می کنند، تصمیمشان برای خرید ماهی عوض می شود. در این گزارش به بررسی قیمت انواع ماهی در بازار پرداخته ایم.

 

ماهی

قیمت

پرورشی اوزون برون هر کیلوگرم

۳۲۰،۰۰۰

پرورشی آمور هر کیلوگرم

۱۴۵،۰۰۰

پرورشی قزل آلای رنگین کمان هر کیلوگرم

۱۷۵،۰۰۰

پرورشی کپور هر کیلوگرم

۱۲۵،۰۰۰

سنگشر طلایی هر کیلوگرم

۲۱۰،۰۰۰

شوریده هر کیلوگرم

۲۱۰،۰۰۰

شیر هر کیلوگرم

۲۹۰،۰۰۰

میگو منجمد هر کیلوگرم

۲۹۰،۰۰۰

حلوای سیاه هر کیلوگرم

۲۵۰،۰۰۰

راشکو هرکیلوگرم

۲۹۰،۰۰۰

 

جدول بالا نشان می دهد که قیمت ماهی، نسبت به روز گذشته تفاوت چندانی ندارد اما همین قیمت ها برای یک کارمند که حقوق وزارت کار دریافت می کند، رقم قابل توجهی است. برای مثال، شما حساب کنید که اگر یک خانواه ۴ نفره بخواهد یک وعده ماهی یا میگو مصرف کند، چقدر هزینه باید پرداخت کند؟

ماهی خاصیت های فراوانی دارد که طبق توصیه پزشکان، مصرف ماهانه آن نیاز است. مصرف آبزیان می تواند مانع بروز انواع بیماری در شما شود.