شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#کاهش#درصدی#سولانا#ناامیدی#سرمایه#گذاران#SOL

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت سولانا

کاهش ۱۰ درصدی قیمت سولانا / ناامیدی سرمایه گذاران از SOL

قیمت سولانا (SOL) در هفته اول ۲۰۲۴ با کاهش ۱۰ درصدی به زیر ۱۰۰ دلار رسید و نسبت به اوج اخیر خود یعنی ۱۱۵ دلار در ۲ ژانویه، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال، سال گذشته، سولانا به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال با رشد خیره‌کننده نزدیک به ۱۰۰۰ درصدی شناخته شد.

اقتصاد کاهش ۱۰ درصدی قیمت سولانا / ناامیدی سرمایه گذاران از SOL

ارز دیجیتال سولانا (Solana) یک بلاک چین رمز ارزی پشتیبانی کننده از قراردادهای هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشد که از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. پردازش در این شبکه به صورت ۵۰ الی ۶۵ هزار تراکنش در ثانیه و با محدودیت بیش از ۷۰,۰۰۰ تراکنش صورت می گیرد. این شبکه بدون کاهش امنیت و تمرکز زدایی، به دنبال افزایش مقیاس پذیری می باشد و قصد دارد با پشتیبانی از نرم افزارهای بلاک چینی با سرعت بالا، در سطح بین المللی اقدام کند. این ارز دیجیتال از امنیت زیاد و اپلیکیشن های غیرمتمرکز برخوردار است. سولانا با توجه به بهره مندی از الگوریتم اثبات زمان می تواند برای افزایش سرعت بلاک چین، گذر زمان را به سادگی و به صورت کد، وارد دفتر کل کند.

توکن SOL به عنوان توکن سولانا، برای پرداخت همه ی هزینه های قراردادهای هوشمند و تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیرد. توکن SOL قابلیت استیک شدن را دارد و به همین دلیل به امنیت شبکه کمک می کند. همچنین شخصی که اقدام به استیک کردن توکن کرده است، می تواند درصدی از تورم را به عنوان پاداش دریافت کند. این توکن همچنین برای استفاده در فرآیند حاکمیت روی زنجیره به کار می رود.

قیمت سولانا (SOL) در هفته اول ۲۰۲۴ با کاهش ۱۰ درصدی به زیر ۱۰۰ دلار رسید و نسبت به اوج اخیر خود یعنی ۱۱۵ دلار در ۲ ژانویه، کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال، سال گذشته، سولانا به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال با رشد خیره‌کننده نزدیک به ۱۰۰۰ درصدی شناخته شد.

در حالی که بیشتر رشد مذکور در نیمه دوم ۲۰۲۳ اتفاق افتاد، این امر با تجدید حیات بخش مالی غیرمتمرکز (DeFi) سولانا، افزایش حجم تراکنش‌ها، رشد اکوسیستم سولانا و تسلط فزاینده استیبل‌کوین‌ها، همزمان شد.

چندین ناظر، ادامه این روند مثبت را تا سال جدید، که توسط شاخص‌های اولیه نیز پشتیبانی می‌شود، پیش‌بینی کرده بودند.

از ۳۱ دسامبر، SOL با قیمت ۱۰۳ دلار معامله می‌شد و تا ۲ ژانویه به سرعت به ۱۱۵ دلار رسید. با این حال، قیمت این آلت‌کوین در ۳ ژانویه با گزارشی مبنی بر رد صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، کاهش یافت.

از آن زمان، کاهش قیمت SOL ادامه داشته و اوایل امروز، قیمت آن به ۹۲ دلار رسید و سپس، تا ۹۵.۳۵ دلار رشد یافت.

در زمان نگارش این خبر، سولانا با قیمت ۹۳.۳۰ دلار معامله می‌شود. با وجود نوسان قیمت SOL، شبکه سولانا شاهد افزایش فعالیت‌ها است، به گونه‌ای که حجم تراکنش‌های روزانه در این اکوسیستم به بیش از ۴۰ میلیارد دلار رسیده که بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۲۲ است.

این افزایش در حجم تراکنش‌های سولانا در درجه اول از عملکرد قیمتی چشمگیر میم کوین‌های مبتنی بر سولانا مانند بانک (BONK) و سگ کلاهدار (WIF) ناشی می‌شود.

داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که SOL به دلیل کارمزدهای ارزان‌تر، به عنوان یک پلتفرم غالب برای تراکنش‌های استیبل کوین، در حال ظهور است. از اول ژانویه، حجم انتقال یواس‌دی‌ کوین (USDC) در شبکه سولانا بیش از ۴۰ میلیارد از تتر (USDT) در بلاکچین ترون (TRC-۲۰) پیشی گرفت.

 

منبع: رمزارز نیوز