شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | پیش بینی آینده رمزارزها

پیش بینی مهم از آینده ارزهای دیجیتال / سال ۲۰۲۴ چه رمزارزی بخریم؟

به جرات می‌توان گفت که هفته اول سال ۲۰۲۴ بسیار پر حادثه بود. همه چیز با یک حرکت بزرگ در روز سه‌شنبه شروع شد که قیمت بیت کوین را به اوج ۲۱ ماهه خود در نزدیکی ۴۶ هزار دلار رساند. این رالی صعودی به دلیل پیش‌بینی‌ها برای تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین آغاز شده بود.

اقتصاد پیش بینی مهم از آینده ارزهای دیجیتال / سال ۲۰۲۴ چه رمزارزی بخریم؟

در سال ۲۰۲۳، حوزه کریپتو به عنوان یکی از صنایع پر رونق شناخته شد. در طول سال گذشته، فناوری‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی (AI) و ZK-Rollupها به عنوان ترندهای اصلی در این صنعت مطرح شدند و پروژه‌هایی که در این زمینه‌ها راه‌اندازی شده بودند، به خوبی رشد کردند. برخی از این ترندها قبلاً توسط کارشناسان و سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پیش‌بینی شده بودند و این باعث شد که سرمایه‌گذاران تفهیم بهتری از راهبرد صنعت رمزارزها پیدا کنند. همچنین، برای سال ۲۰۲۴ نیز پیش‌بینی‌هایی وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانیم چشم‌انداز بهتری از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در سال جدید میلادی داشته باشیم.

با رسیدن به پایان سال میلادی، معمولا سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های جدید در سال بعدی هستند و می‌خواهند بدانند که چه اتفاقات جالبی ممکن است رخ دهد یا چه پروژه‌هایی ممکن است در سال بعدی ترند شوند. در ادامه، پیش‌بینی‌هایی از زبان کارشناسان و افراد معروف حوزه ارز دیجیتال را بررسی کرده‌ایم که یک دید کلی از فرصت‌ها و ترندهای سال ۲۰۲۴ را به شما خواهد داد.

در سال ۲۰۲۴ و سال‌های بعد از آن، پروتکل‌های تعامل‌پذیری بلاکچین به پیشرفت‌های چشمگیر می‌رسند و مرز بین بلاکچین‌ها برداشته می‌شود. با پیشرفت این پروتکل‌ها، یک اکوسیستم یکپارچه بزرگ تشکیل می‌شود که در آن بلاکچین‌های مختلف می‌توانند به اشتراک‌گذاری داده‌ها و انتقال ارزش بپردازند. پروتکل‌های تعامل‌پذیری نقش مهمی در انتقال داده و ارزش بین بلاکچین‌ها دارند و منجر به نوآوری و توسعه برنامه‌های جدید و کاربردی می‌شوند.

با کاهش پاداش ثابت بلاک بیت کوین پس از هاوینگ، نقش کاتالیزورها یا برنامه‌های واسطه‌ای که پاداش متغیر حاصل از کارمزد تراکنش‌ها را افزایش می‌دهند، پررنگ‌تر خواهد شد. پروتکل بیت کوین تقریبا در یک وضعیت ثابت قرار دارد و در طول سال اخیر، تنها به‌روزرسانی مهم بیت کوین به‌روزرسانی تپروت (Taproot) در سال ۲۰۲۱ بوده است. در نتیجه، فناوری‌های نوظهور مثل اوردینالیز (Ordinals)، شبکه لایتنینگ، روت استاک (Rootstock)، استکس (Stacks)، RGB و BitVM، همان کاتالیزورهایی هستند که باعث افزایش استفاده از شبکه بیت کوین خواهند شد.

پس از اولین هفته معاملاتی بسیار پرنوسان در سال جدید، جو بازار کریپتو اندکی آرام شده است، اما نمودارهای هفتگی داستان متفاوتی را با فراز و نشیب‌های متعدد نشان می‌دهند.

به جرات می‌توان گفت که هفته اول سال ۲۰۲۴ بسیار پر حادثه بود. همه چیز با یک حرکت بزرگ در روز سه‌شنبه شروع شد که قیمت بیت کوین را به اوج ۲۱ ماهه خود در نزدیکی ۴۶ هزار دلار رساند. این رالی صعودی به دلیل پیش‌بینی‌ها برای تایید احتمالی ETF اسپات بیت کوین آغاز شده بود.

با این حال، انتشار شایعاتی مبنی بر رد تمامی درخواست‌های ETF، روند بازار را به‌طور ناگهانی تغییر داد. قیمت بیت کوین در عرض چند ساعت به ۴۱،۵۰۰ دلار سقوط کرد. ولی با رد این حدس و گمان‌ها، این ارز دیجیتال بار دیگر سعی کرد یک روند افزایشی در پیش بگیرد.

بیت کوین این بار هم موفق شد تا سطح ۴۴ هزار دلار صعود کند، اما از آن زمان جهت‌گیری خاصی نداشته است. با این وجود، ارزش بازار آن بالای ۸۶۰ میلیارد دلار باقی مانده و تسلط آن بر آلت‌کوین‌ها به ۵۲٫۲ درصد افزایش یافته است.

در این میان، اکثر آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته افت قابل‌توجهی را تجربه کردند. سولانا یکی از بزرگ‌ترین بازنده‌ها است که قیمت آن، ۱۰ درصد کاهش یافته و به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرده است.

آلت‌کوین‌های برتر دیگر، از جمله کاردانو (۱۴ درصد)، اولانچ (۱۴ درصد)، پالیگان (۱۴ درصد)، پولکادات (۱۶ درصد)، چین‌لینک (۱۱٫۵ درصد) و دوج‌کوین (۱۲ درصد)، نیز شاهد افت قابل‌توجه قیمت خود بودند.

در این میان، بانک (BONK) نیز با افت ۲۵ درصدی قیمت خود، در بین آلت‌کوین‌های با ارزش بازار متوسط پیشتاز است.

this-weeks-best-and-worst-performers-revealed-as-btc-settles-at-44k-weekend-watch-

در مقابل، ارزهای دیجیتال GMT، آکاش نتورک (AKT) و سلستیا (TIA) به ترتیب با رشد هفتگی ۴۲، ۲۷ و ۲۱ درصدی خود خودنمایی می‌کنند.

 

منبع: رمزارز نیوز