شهر خبر

بودجه / بیماران صعب العلاج / بیماران خاص

اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان بودجه به این افراد

رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که خدمات بیمه سلامت برای بیماران صعب‌العلاج تحت حمایت دولت و مجلس قرار دارد. همچنین، او اظهار داشت که در سال جاری نیز در تلاش هستیم بودجه این صندوق را حداقل به ۹ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم.

اقتصاد اختصاص ۹ هزار میلیارد تومان بودجه به این افراد

 سازمان بیمه سلامت ایران، فاطمه محمدبیگی بیان کرد که تاسیس صندوق حمایت از بیماری‌های خاص، صعب‌العلاج و نادر یکی از بهترین تصمیمات مجلس یازدهم در زمینه عدالت و کاهش رنج مریضان است، به ویژه برای بیماران خاص. او افزود: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این صندوق خدماتی را به بیماران ارائه داده است وبا توجه به تخصیص هفت هزار میلیارد تومان بودجه سالانه برای آن هدف ما افزایش منابع آن برای سال آینده است.

وی اظهارداشت: سازمان بیمه سلامت در بحث اجرای قانون جوانی جمعیت نیز با ارایه خدمات به زوجین نابارور در قالب پرداخت ۹۰ درصد هزینه ها بیش از ۵۷ هزار زوج نابارور را نشان دار کرده است.

محمدبیگی ادامه داد: البته هنوز مراکز و موسسات خصوصی و نیمه دولتی حمایت‌های جدی از این قانون نداشتند، حدود هفت میلیون نفر زوج نابارور در کشور زندگی می کنند که با حمایت های بیمه ای امیدواریم بتوانند بیماری خود را درمان کنند.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اجرای قانون نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز خوشبختانه با حمایت های مجلس در تاسیس کمیته سلامت الکترونیک و همکاری های ویژه بیمه سلامت و شورای عالی بیمه سلامت کشور منجر به استقرار بالای ۹۰ درصدی این قانون در سراسر کشور شده و به دنبال یکپارچه سازی سازی سامانه های داده های سلامت و قواعد بیمه ای هستیم.

وی ادامه داد: البته برخی تکالیف قانونی برای این مساله در برنامه هفتم مورد توجه قرار نگرفته که امیدواریم تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود.

بیمه سلامت در ایران یکی از انواع بیمه‌های اجتماعی است که به افراد و خانواده‌ها پوشش درمانی ارائه می‌دهد. سازمان تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایران (ستاد بیمه سلامت) مسئول اجرای این بیمه است.

برای عضویت در بیمه سلامت ایران، افراد می‌توانند به صورت اجباری یا به صورت داوطلبانه در آن ثبت‌نام کنند. افرادی که به صورت اجباری در بیمه سلامت عضو می‌شوند، شامل کارکنان دولتی، کارکنان بخش خصوصی، بازنشستگان و برخی از گروه‌های دیگر می‌شوند. افرادی که به صورت داوطلبانه در بیمه سلامت ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند با پرداخت حق بیمه، خدمات درمانی دریافت کنند.

بیمه سلامت ایران پوشش‌های مختلفی را شامل می‌شود که شامل بیمه درمان تخصصی، بیمه درمان بستری، بیمه دندانپزشکی و بیمه بارداری است. هزینه‌های درمانی شامل مراجعه به پزشکان و متخصصان، خدمات بیمارستانی، داروها و آزمایشات نیز تا حدی توسط بیمه سلامت پوشش داده می‌شود.

بیمه سلامت در ایران بر اساس نظام درمانی کشور و قوانین مربوطه فعالیت می‌کند و توسط ستاد بیمه سلامت نظارت می‌شود. برای اطلاعات دقیقتر درباره بیمه سلامت و شرایط عضویت در آن، بهتر است با ستاد بیمه سلامت یا شعب و نمایندگی‌های بیمه سلامت در مناطق مختلف تماس بگیرید.

منبع: ایرنا