شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت طلا#روند#کاهشی#آغاز#منتظر#ارزانی#بیشتر#باشید

روند کاهشی قیمت طلا آغاز شد / منتظر ارزانی بیشتر باشید

طلا و ارز روند کاهشی قیمت طلا آغاز شد / منتظر ارزانی بیشتر باشید

یک فعال بازار طلا با بیان اینکه افت نرخ ارز قیمت طلا و سکه را کاهش داد پیش بینی کرد این روند ادامه دار باشد.​

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

بازار طلا پس از یک هفته پر تلاطم در آغاز این هفته آرام گرفته و به نظر می‌رسد کاهش تدریجی قیمت‌ها آغاز شده است. محمد کشتی آرای، فعال بازار طلا درباره آخرین وضعیت بازار گفت: قیمت انس جهانی نسبت به روز پنجشنبه کاهش پیدا کرد در بازارهای داخلی نیز شاهد افت قیمت‌ها بودیم.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه به دلیل اتفاقاتی که در حوزه سیاسی کشور رخ داده بود قیمت ارز افزایش یافت اما با آرام تر شدن اوضاع قیمت ارز کاهشی شد، همین عامل باعث کاهش قیمت طلا و سکه شد.

کشتی آرای گفت: قیمت سکه روز پنج شنبه تا ۳۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود با حدود ۴۳۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان رسید علاوه بر کاهش قیمت‌ها حباب سکه نیز کم شد، روزهای پایانی هفته گذشته با رشد تقاضا حباب سکه نیز افزایش پیدا کرد اما در شروع این هفته حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در اول هفته بازارها آرام است، اظهار داشت: به نظر می رسد در روزهای آینده نرخ ارز باز تعدیل شود بنابراین کاهش قیمت طلا و سکه را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا انس جهانی طلا بر خلاف پیش بینی ها افزایش چشمگیری نداشت، گفت: پیش بینی‌هایی که برای انس بود از اتفاقات سیاسی سرچشمه می‌گرفت بسیاری تصور می کردند با گسترش دامنه جنگ غزه قیمت انس نیز افزایش یابد اما الان بیش از ۳ ماه از جنگ می‌گذرد و این جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته است به نظر نمی‌رسد در آینده نیز اتفاق خاصی رخ دهد و قیمت انس در همین محدوده با تغیرات مثبت یا منفی ۵ درصد در بازار خواهد ماند.