شهر خبر

بازار ارزهای دیجیتال | بازار رمزارز | قیمت شیبا اینو

تحلیل و پیش بینی قیمت شیبا اینو / روند کاهشی تا کجا ادامه دارد؟

پس از شکست خط روند مقاومت هفتگی، قیمت شیبا اینو (SHIB) کمی بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۱۰۲۵ دلار حرکت می‌کند. با این حال، فشار فروش به سرعت باعث آزمایش مجدد سطح مذکور در هفته اول ژانویه ۲۰۲۴ می‌شود.

اقتصاد تحلیل و پیش بینی قیمت شیبا اینو / روند کاهشی تا کجا ادامه دارد؟

پس از محبوبیت و موفقیت دوج کوین، توکن‌های زیادی برای قدم گذاشتن در این راه به وجود آمدند که شیبا اینو یکی از این توکن‌ها بود و توانست محبوبیت زیادی را در  بین کاربران ارزهای دیجیتال به دست آورد.

«شیبا اینو» (Shiba Inu) این روزها به عنوان قاتل دوج کوین شناخته می‌شود، اما این لقبی است که خود سازنده‌ی این توکن به آن داده است. در آگوست سال ۲۰۲۰ شخصی ناشناس با نام «رایوشی» (Ryoshi) شیبا اینو را با عنون «قاتل دوج کوین» معرفی کرد. در آن زمان قیمت شیبا اینو ۰.۰۰۰۱۹۲۳ دلار بود که در زمان نگارش این مقاله به بازده ۱.۹۷۰.۵۷ درصد رسیده است. به گفته‌ سازندگان ناشناس این توکن، شیبا اینو در حال آزمایش ساخت جامعه‌ خودجوش غیرمتمرکز است. شیبا اینو توکنی بر بستر ERC-۲۰ است و بلاک چین مخصوص به خود را ندارد.

براساس اظهارات وبسایت شیبا اینو، این توکن اولین ارز دیجیتالی است که بر روی بستر مبادلات غیرمتمرکز «شیبا سوآپ» (ShibaSwap) ایجاد شده است.

یکی از عوامل محبوبیت این توکن توییت ایلان ماسک تاجر بزرگ و صاحب کمپانی خودروسازی تسلا بود‌ که اعلام کرد:‌ «دوست دارد سگ شیبا داشته و بازار ارزهای دیجیتال را با رشد ۳۰۰ درصدی همراه کند.» دیگر عامل محبوبیت توکن شیبا اینو اهدای ۵۰ تریلیون توکن شیبا توسط ویتالیک بوترین خالق اتریوم به صندوق امداد دیجیتالی هند بود که برای مبارزه با کووید-۱۹ کمک جمع می‌کرد. این کار ویتالیک بوترین باعث رسانه‌ای شدن این موضوع و محبوبیت این ارز دیجیتال در بین کاربران شد.

پس از شکست خط روند مقاومت هفتگی، قیمت شیبا اینو (SHIB) کمی بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۱۰۲۵ دلار حرکت می‌کند. با این حال، فشار فروش به سرعت باعث آزمایش مجدد سطح مذکور در هفته اول ژانویه ۲۰۲۴ می‌شود.

shib-price-analysis-shiba-inu-price-teeters-on-the-edge-will-the-bulls-save-the-memecoin

در نمودار هفتگی، حجم بالای معاملات، هم‌راستا با شکست روند، باعث چرخش به نقطه عطف روانی ۰.۰۰۰۰۱۰ دلاری شد و تسلط خود را از دست داد.

در همین حال، آزمایش مجدد این سطح روانی منجر به کاهش ۵ درصدی قیمت SHIB در این هفته با شکل‌گیری یک سایه شده که منعکس‌کننده تقاضای خرید در سطوح پایین‌تر قیمت است.

علاوه بر این، با کاهش حجم معاملات، اعتقاد به نزول بیشتر قیمت نیز از میان رفته است. از این رو، شانس بازگشت مجدد قیمت شیبا اینو وجود دارد.

در حال حاضر، SHIB به قیمت ۰.۰۰۰۰۰۹۵۴ دلار معامله می‌شود که کمی کمتر از سطح روانی مذکور است. با آزمایش چندباره سطح قیمتی یادشده، قیمت SHIB تأثیر منفی بر اندیکاتور مکدی (MACD) و خطوط سیگنال می‌گذارد.

همچنین روند کاهشی در اندیکاتور RSI روزانه از مرز خرید، معکوس شده که نشان‌دهنده کاهش فشار خرید است. از این رو، شاخص‌های مومنتوم نوید شکست سطوح مقاومتی را در راستای منافع سرمایه‌گذاران می‌دهد.

همچنین، مطابق با پرایس اکشن SHIB، آزمایش مجدد سطح روانی ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار برای خریداران در جهت حفظ آن بسیار مهم است. در چنین حالتی، برگشت قیمت از این نقطه می‌تواند روند صعودی را به سطوح مقاومتی بعدی در ۰.۰۰۰۰۱۲۵ دلار و ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار برساند.

از طرف دیگر، اگر قیمت SHIB نتواند ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار را پس بگیرد، ممکن است به ۰.۰۰۰۰۰۸۳۶۰ دلار سقوط کند.

 

منبع: رمزارز نیوز