شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی

گزارش برنامه بودجه از وضعیت ذخایر ارزی کشور

ایسنا: جعفر قادری، با اشاره به فضاسازی‌های انجام شده برای افزایش قیمت دلار در بازار به بهانه حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: این اقدامات جنبه روانی دارد و هیچ دلیل اقتصادی برای نوسان ارزی نیست. ضمن اینکه مشکلی هم در حوزه تامین ارز در کشور نداریم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: منابع ارزی کشور در ماه‌های گذشته شرایط مطلوبی داشته و ذخایر ارزی نه تنها کمتر نشده بلکه افزایش نیز یافته است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته، هم مطالبات ارزی گذشته‌مان را که در کشورهای مختلف بلوکه شده بود دریافت کرده‌ایم و هم پول حاصل از فروش نفت‌مان را وصول می‌کنیم که این مسئله شرایط مطلوبی را برای کشور رقم می‌زند.

قادری افزود: همانطور که در تجارب قبلی همچون عملیات طوفان الاقصی و دیگر موارد با فضاسازی در چند روز یک تنش ارزی در کشور ایجاد و بعد توسط بانک مرکزی این تلاطم مهار شد، در ماجرای حادثه تروریستی کرمان نیز به زودی شاهد خواهیم بود که نوسانات ارز در بازار فروکش خواهد کرد و قیمت به روال قبلی خود بازمی‌گردد.

وی با اشاره به دیپلماسی اقتصادی فعال بانک مرکزی و سیاست‌های ارزی تاکید کرد: در سایه اجرای سیاست تثبیت و وصول مطالبات ارزی ایران از کشورهای مختلف در یک سال گذشته شاهد ثبات نسبی در بازار ارز بوده‌ایم که این مسئله نشان دهنده ثبات اقتصادی در کشور است.