شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز | پیش بینی بورس | قیمت سهام

بازار ریزشی ادامه دارد / بورس از مرز خطر عبور می کند؟ + نقشه

در تاریخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با افت ۱۵۳۳ واحدی روبه‌رو شد و به سطح ۲,۱۵۳,۷۰۱ واحد رسید. این نشانگر کاهش قابل توجهی در ارزش کلی بازار بورس در آن روز است. تا پایان روز و بسته شدن بازار، معاملات با کاهش قابل توجهی به اتمام رسیدند.

اقتصاد بازار ریزشی ادامه دارد / بورس از مرز خطر عبور می کند؟ + نقشه

در روز شانزدهم دی‌ماه، بازار بورس ایران با روبرو شدن با کاهش شاخص کل، قیمت سهام‌ها نیز در این روز کاهش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر بسیاری از نمادهای معاملاتی شد که به رنگ قرمز تغییر کردند، نشان دهنده کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این رنگ قرمز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم کمتر از قیمت قبلی آن است. این وضعیت ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش فشرده توسط سرمایه‌گذاران باشد که به دلیل اخبار و شرایط اقتصادی، در حال فروش سهام خود هستند. تنزلات قیمت در بازار بورس ممکن است ناشی از عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی باشد که تأثیر آن‌ها بر بازار سرمایه قابل مشاهده است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند خودرو، اخابر، میدکو، فولاد، خشاپا، همراه و غکورش تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۱۶ دی ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  رشد کاهش یافت تا با رشد ۳۱۶ واحدی به ۷۵۷ هزار و ۷۵ واحدی رضایت دهد.

      شاخص-کل

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۵,۰۸۲,۰۳۴.۵۵۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۹,۷۴۳.۴۷۶ میلیارد ریال و حجم معاملات ۷.۱۶۴ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز بپاس، غصینو، سرچشمه، وسپهر، تجلی، دماوند و شاوان هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۱۶ دی ۱۴۰۲

       وزیر اقتصاد: در صورت افزایش ضریب نفوذ، میزان گردش مالی رشته حسابرسی افزایش یافته و در نتیجه نیروی انسانی ماهر و حرفه‌ای بیشتری جذب این بخش خواهد شد.

      رئیس اسبق بانک مرکزی: رفع ناترازی بانک‌ها با اجرای تجدید ارزیابی دارایی‌ها در مسیر سهل‌تری قرار می‌گیرد.

      کارشناس بازار سرمایه: با توجه به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری و تقاضای بالای صندوق‌های درآمد ثابت برای خرید اوراق شرکتی، شرکت‌ها می‌توانند با انتشار اوراق از طریق بازار سرمایه تامین مالی انجام دهند.

      پژوهشگر اقتصادی: صندوق‌های املاک و مستغلات از جمله ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که ظرفیت بالقوه بالایی در اقتصاد دارند.

      شرکت سرمایه گذاری استان خراسان شمالی زمان برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام خود را اعلام کرد.

      تامین مالی پروژهای ساختمانی با صندوق‌های املاک و مستغلات

      سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:صندوق‌های املاک و مستغلات به سبب زیرساخت‌های مناسب می‌توانند بازوی کمکی در کنار بانک‌ها به منظور تامین منابع مالی برای ساخت پروژهای ساختمانی باشند.

      راهبردهای برنامه هفتم برای حمایت هدفمند از افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن

      مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد که رویکرد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به بخش صنعت و معدن انقباضی است و برای اصلاح این موضوع هم پیشنهاداتی از جمله حمایت هدفمند از افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن از طریق تصویب و اجرای برنامه ملی توسعه خوشه‌های صنعتی ارائه داد.

      قیمت طلای جهانی از ۲۰۴۴ دلار عبور کرد

      بهای طلا در بازارهای جهانی با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۲۱ سنت در هر اونس افزایش یافت.