شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##فوری/#پاداش#پایان#خدمت#این#بازنشستگان#پرداخت

پاداش بازنشستگان/ پاداش پایان خدمت/ بازنشستگان

فوری/ پاداش پایان خدمت این بازنشستگان پرداخت شد

پاداش بازنشستگی باید توسط دستگاه های اجرایی پرداخت شوند و کلیه دستگاه های اجرایی موظفند پاداش پایان خدمت بازنشستگان را از منابع داخلی خود پرداخت نمایند.

اقتصاد فوری/  پاداش پایان خدمت این بازنشستگان پرداخت شد

پاداش بازنشستگی سال ۱۴۰۲، در حقیقت نوعی حمایت مالی از جانب دولت برای کارکنان دستگاه های دولتی است که پس از دوره کاری و بازنشسته شدن آن ها به آنان تعلق می گیرد. براساس ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران باید به این نکته اشاره کرد که دولت وظیفه دارد تا سامانه ای به نام ثبت حقوق و مزایا راه اندازی کند که در این سامانه امکان نمایش تمام پرداختی های دولت (از جمله پاداش سنوات پایان خدمت بازنشستگان) مشخص باشد.

برای مثال اگر فردی ۳۵ سال در دستگاه ها و اداره های دولتی کار کرده باشد و سابقه خدمت داشته باشد، حقوق بازنشستگی او بر اساس ۳۰ سال خدمت معین می گردد و به ازای ۵ سال بیشتری که فرد به اداره یا دستگاه مربوطه خدمت رسانی کرده است، ۵.۱۲ درصد به حقوق او اضافه می گردد.

پاداش بازنشستگی نیز به اندازه حقوق یک ماه خدمت به ازای سنوات بازنشستگی افراد می باشد. به بیان بهتر به ازای هر سال کاری که فرد برای دستگاه های دولتی مشغول به کار بوده به اندازه یک ماه حقوق بیشتر در نظر گرفته می شود . البته لازم است به این نکته توجه داشت که به تعداد سال های اضافه بر ۳۰ سالی که فرد کار می کند دیگر پاداش بازنشستگی ۱۴۰۲ تعلق نمی گیرد.

براساس ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق تمامی بازنشستگان باید با پیشنهاد سازمان مربوطه ( سازمان بازنشستگی کشور ) تعیین شود و باید دقت داشت که حداکثر و سقف حقوق نباید از ۷ برابر حقوق ثابت و فوق العاده بیشتر شود.

از قرار، از ظرفیت اخذ اوراق از سازمان برنامه و بودجه کشور استفاده شد و با فروش این اوراق اعتبارات لازم برای تسویه کامل پاداش تمام بازنشستگانی که مدارک آنها درسامانه تکمیل شده، فراهم آمده است.

در روزهای گذشته پاداش ۲۳۰۰ نفر از بازنشستگان آموزش عالی پرداخت شده است.

منبع: ایلنا