شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#افزایش حقوق

گامی بزرگ در فروش خودروهای برقی / افزایش حقوق این کارگران تصویب شد

اقتصاد گامی بزرگ در فروش خودروهای برقی / افزایش حقوق این کارگران تصویب شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۴ ( ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

گلدمن ساکس، یک بانک سرمایه‌گذاری بزرگ، فکر می‌کند که عملکرد خوب اقتصاد ایالات متحده می‌تواند به شرکت‌های امریکایی کمک کند تا بیش از حد انتظار درآمد کسب کنند. انتظار می‌رود شرکت‌های S&P ۵۰۰ در امسال به ازای هر سهم درآمد بیشتری کسب کنند. گروهی از تحلیلگران در Goldman Sachs فکر می‌کنند که سود هر سهم ۵ درصد افزایش می‌یابد و به ۲۳۷ دلار می‌رسد که بالاتر از آن چیزی است که سایر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند. آنها بر این باورند که چندین عامل می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا از این پیش‌بینی در فصل سود سه ماهه چهارم پیشی بگیرند.

شرکت ویتنامی VinFast سازنده خودروهای الکتریکی (EV) بنیانگذار و حامی مالی اصلی خود، Pham Nhat Vuong را به عنوان مدیر اجرایی انتخاب کرده است. این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که شرکت قصد دارد در سطح بین‌المللی رشد کند و فروش خود را از طریق نمایندگی‌های بیشتر افزایش دهد. این شرکت گفت که Vuong، همچنین موسس و رئیس Vinggroup - بزرگترین شرکت ویتنام و شرکت مادر VinFast - به طور مستقیم بر عملیات سازنده خودروهای برقی، از جمله تولید جهانی، فروش و بازاریابی نظارت خواهد کرد. او چهارمین مدیر اجرایی VinFast خواهد بود. مدیران اجرایی قبلی شامل جیمز دلوکا، کهنه کار جنرال موتورز و مایکل لوهشلر، از شرکت‌های اوپل و فولکس واگن بودند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

اتحادیه کارگران خودرو در ایالات متحده، روز جمعه اعلام کرد که این اتحادیه (UAW) با سازنده قطعات خودرو Allison Transmission Holdings بر سر یک معامله آزمایشی که ۱۵۰۰ کارگر در Indianapolis را پوشش می‌دهد، به توافق رسیده است. این اتحادیه اعلام کرد که این قرارداد چهار ساله دستمزد اولیه ۲۰ دلار در ساعت را برای کارکنان UAW و دو دسته پاداش که بالغ بر ۷۰۰۰ دلار است را تضمین می‌کند. UAW همچنین گفت که همه کارمندانی که بیش از چهار سال کار کرده‌اند اکنون طبق روال گذشته حقوق خود را دریافت خواهند کرد و علاوه بر آن، افزایش دستمزد عمومی نیز دارند.

یک گروه تجاری به نمایندگی از TikTok، Snapchat، Meta و دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری روز جمعه از قانون‌گذاران اوهایو ( ایالتی در امریکا) به دلیل قانونی در حال تعلیق که کودکان را ملزم به دریافت رضایت والدین برای استفاده از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی می‌کند، شکایت کرد. این قانون بخشی از لایحه بودجه ایالتی ۸۶.۱ میلیارد دلاری بود که Mike DeWine، فرماندار جمهوری خواه آن را در ماه ژوئیه امضا کرد. قرار است در ۱۵ ژانویه اجرایی شود. دولت این اقدام را به عنوان راهی برای محافظت از سلامت روان کودکان قرار داد، و در آن زمان ستوان جمهوری خواه Jon Husted گفت که رسانه‌های اجتماعی " اعتیادآور" و برای کودکان مضر هستند. این دعوای قضایی استدلال می‌کند که قانون اوهایو - که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند تا اجازه والدین را برای ثبت نام کودکان زیر ۱۶ سال برای برنامه‌های بازی و رسانه‌های اجتماعی دریافت کنند - به طور غیرقانونی مانع آزادی بیان می‌شود و بیش از حد گسترده و مبهم است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

ین هفته بدی را در مقایسه با دلار امریکا به دلیل تأثیر یک زلزله بزرگ بر اقتصادپشت سر گذاشت. این موضوع باعث می‌شود که بانک ژاپن به زودی استفاده از نرخ‌های بهره منفی را متوقف کند. این ارز در روز جمعه تا ۰.۹ درصد در برابر دلار امریکا کاهش یافت. این اتفاق پس از انتشار داده‌های مهم اشتغال ایالات متحده و خدمات ISM رخ داد. در طول هفته، ارزش دلار در برابر ین ژاپن با ۲.۶ درصد افزایش به ۱۴۴.۶۳ رسید که بالاترین سطح در بیش از سه هفته گذشته است.

قرار است مقامات رتبه دوم وزارت خزانه داری و انرژی امریکا پنجشنبه آینده در مقابل کمیته انرژی سنا سخنرانی کنند. آنها در مورد مشوق‌های مالیاتی برای وسایل نقلیه الکتریکی صحبت خواهند کرد. معاون وزیر خزانه داری Wally Adeyemo و معاون وزیر انرژی David Turk در جلسه‌ای شرکت خواهند کرد تا در مورد حمایت از خودروهای الکتریکی صحبت کنند، از جمله اینکه چگونه دولت می‌تواند کمک کند تا اطمینان حاصل شود که وسایل نقلیه الکتریکی کافی و قطعات لازم برای ساخت آنها را دارند. سناتور Joe Manchin، یک دموکرات که ریاست کمیته را بر عهده دارد، به شدت از دستورالعمل‌های خزانه داری در مورد اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی در تعدادی از جنبه‌ها انتقاد کرده است و ماه گذشته گفت که این موضوع به نفع شرکت‌های چینی است.